لوستر کریستالی و انواع آن

لوستر کریستالی مربعی

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

لوستر کریستالی و انواع آن

لوسترهای کریستالی نوعی خاص از لوستر است که از قطعات ریز و درشت کریستال تشکیل شده است و در فضا های خانگی مانند آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب، مناسب پذیرایی و فضاهای کاری بسیار کاربرد دارد. لوستر کریستالی به عنوان لوستر پذیرایی یا آشپزخانه هم شناخته می شود و نقش پررنگی در دکوراسیون خانه های ایرانی پیدا کرده است.

که در دو نوع رشته ای و سقفی که در ابعاد، ارتفاع، مدل، رنگ و قیمت های مختلفی در بازار موجود است. البته لازم به ذکر است کریستال های به کار رفته در لوسترهای کریستالی با توجه به جنس و کیفیت و برند تولید کننده آنها نوردهی و درخشش متفاوتی نیز دارند.

در هنگام خرید لوستر کریستالی جدید باید به وزن آن نسبت به فضای منزل خود توجه کنید و معمولا بهتر است با هر متراژ و سبکی لوستر سبک وزن خریداری کنید. علاوه بر وزن به ارتفاع نیز دقت کنید برای مثال برای فضایی مانند باکس پله داخلی از لوستر راه پله استفاده کنید.

خرید-لوستر-در-تبریز

قطعات لوستر کریستالی

قطعات لوستر شامل: بدنه، ستون، کاسه پائینی، تاج بالایی، زنجیر ها، لامپ، جای لامپ، فنجان شمعی، منشور، پایه لامپ جا شمعی، بازو، پاندالوگ، توپ پایینی.

ستون لوستر

یکی از اجزای لوستر کریستالی، ستون آن است. شاخه های لوستر بر روی ستون قرار می گیرند. ستون ممکن است از جنس برنز، آلومینیوم، آهن یا برنج باشد. در لوسترهای کریستالی، ستون می تواند از جنس کریستال باشد.

زنجیرها

بخش دیگر لوستر کریستالی، زنجیر ها هستند. زنجیر ها دارای قطعات کریستال با طرح های گوناگون هستند که به صورت رشته ای در کنار هم قرار می گیرند. این قطعات ممکن است به صورت کروی یا چند ضلعی باشند که ظاهر درخشانی به لوستر می دهند. جنس این کریستال ها ممکن است شیشه ای و یا پلاستیکی باشد.

پایه لامپ لوستر

پایه لامپ یا جا شمعی هم بخشی از لوستر است که بر روی آن ها قرار می گیرند. جنس این جا شمعی ها هم مانند ستون می تواند متفاوت باشد. معمولا جنس پایه لامپ با ستون همخوانی دارد.

بازوی لوستر

پایه در امتداد بازوی لوستر قرار می گیرد. بازو هم معمولا هم جنس پایه لامپ است. بازو ها هم دارای متریال گوناگونی هستند. ممکن است کریستال، شیشه ای، برنزی و غیره باشند.

لامپ

لامپ ها هم از اصلی ترین اجزای لوستر هستند که آن ها هم انواع مختلفی دارند. ممکن است لامپ شمعی، کم مصرف، لامپ تنگستنی و غیره باشند. انتخاب لامپ بستگی به سلیقه و نظر مشتری دارد.

 

لوستر-کریستالی-دایره-ای

 

لوستر کریستالی برای چه محیطی مناسب است؟

در یک دید کلی از لوستر ها می توان دید که لوستر ها اساسا نصب می‌ گردند تا محل مورد نظر را مجلل تر نمایند. لوستر های کلاسیک به دلیل ظاهر و ویژگی هایی که دارند در این مورد بیش از دیگر مدل‌ های لوستر استفاده می کنند. درخشش نور میان تکه‌ های کریستال موجود در لوستر هم طرح‌های جالب و خاصی را روی سقف تشکیل خواهد داد که به زیبایی محیط زیبایی چشمگیری اضافه خواهد نمود.

لوستر اتاق مهمان
بیشتر بخوانید

رنگ کریستال‌ ها همیشه سفید یا بی‌ رنگ نیست. لوستر هایی در رنگ‌ های زرد و طلایی هم هستند که با عنوان مدل شامپاین شناخته می شوند. در روز های نه چندان دور، لوستر ها اکثرا به صورت کلاسیک طراحی و ساخته می شدند. این مدل از لوستر ها چیدمان شلوغی داشته و ممکن است که ارتفاع آن‌ ها کم یا زیاد باشد. در هر صورت شما باید اطلاع داشته باشید که لوسترهای کریستالی را در چه فضا هایی استفاده کنید که بیشترین همخوانی را با محیط داشته باشند.

محیط باز یا بسته

این دسته از لوستر های کلاسیک در محیط‌ های بسته کاربرد دارند و معمولا در محیط‌ های باز کمتر دیده می شوند. اینگونه فضا ها فقط محیط‌ های خانگی نمی باشند و می تواند شامل ادارات، هتل‌ ها، کافی‌ شاپ‌ها و مواردی نظیر این محیط ها هم باشد.

در هر محلی با انتخاب این نوع لوستر، فضایی لاکچری و کلاسیک ایجاد خواهد شد. مدل‌های مدرن‌تری نیز از این نوع ساخته می‌شوند؛ ولی عموما انواع کریستالی با شمایل کلاسیک طراحی می شوند.

سقف بلند یا کوتاه

به دلیل تنوع بالایی که میان انواع لوسترها دیده می شود، در بازار شاهد انواع مختلفی از مدل ‌های آویز بلند یا کوتاه هستید. با این وجود باید هنگام خرید به محل نصب لوستر نیز توجه کنید؛ از این رو لوسترهای آویز بلند را نباید در اتاق‌ هایی با سقف کوتاه نصب کنید. بهتر است این لوسترهای جذاب و لاکچری را در اتاق ‌های بزرگ با سقف‌های بلند استفاده کنید. در صورتی که آویز ها خیلی بلند باشند، گزینه‌ های مناسبی برای نصب در سرسرای مجلل هتل‌ ها و رستوران‌ های بزرگ خواهند بود.

محیط کم‌نور یا پرنور

اهمیت نورپردازی در محیط‌های مختلف بسیار زیاد است. در محیط‌های خانگی سعی می‌شود که تا حد امکان با استفاده از نحوه چیدمان و دکوراسیون و وسایلی که انتخاب می‌شوند، فضا وسیع ‌تر نشان داده شود.

این مسئله به‌خصوص در خانه‌های آپارتمانی و کوچک بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

کریستال‌های به‌کاررفته در این نوع از لوسترها تراش‌‌خورده هستند. این مسئله موجب می‌شود که نورپردازی تا حد زیادی تقویت شود و جلوه زیبا و خاصی به محیط دهد.

چگونه لوستر سنگین را روی دیوار گچی نصب کنیم؟
بیشتر بخوانید

به همین خاطر به نظر می ‌رسد که این لوسترها در محیط‌های پرنور زیبایی را چندین برابر کنند و در فضاهای کوچک و کم‌نور نیز موجب بزرگ‌تر دیده ‌شدن محیط می‌شوند.

انواع مدل های لوستر کریستالی

این نوع لوستر ها در انواع و سایز های متنوعی در بازار موجود هستند که در اینجا فقط به دو نوع آن اشاره میکنیم

لوستر کریستالی کلاسیک

لوستر سقفی از این نوع یکی از انواع لوسترهایی است که به کمک کریستال‌ هایی به سقف وصل هستند. اگر به دنبال لوستر برای سقف کوتاه هستید و قیمت لوستر ارزان و شیک برایتان حائز اهمیت است، لوستر کریستالی سقفی گزینه مناسبی هستند.

لوستر سقفی آبشاری

مدل سوم، لوستر سقفی آبشاری است که همانطور از اسمش مشخص است به صورت آبشاری طراحی شده اند و برای فضاهایی با ارتفاع بلند گزینه مناسبی تری هستند. قیمت لوستر سقفی کریستالی از نوع آبشاری به خاطر ابعاد اندازه ای که دارند به نسبت لوسترهای دیگر گران تر هستند.

لوستر کریستالی شامپاینی

این دسته از لوستر ها در رنگ های شامپاینی تولید می شوند و از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین انواع لوستر کریستالی در دنیا می باشند. قیمت لوستر کریستالی شامپاینی با توجه به ظاهر بسیار دلپسندی که دارند مناسب بوده و بخاطر زیبایی که به محیط منزل و محل مورد نظر شما می دهد به چشم نمی آید. بر اساس نور پردازی عالی و زیبایی به خصوص آن و ظرافت و استحکامی که دارند، جایگاه خوبی در بین مردم باز کرده اند، در واقع منشا این زیبایی و جذابیت، ترکیب کریستال ها در کنار آلیاژ های گوناگون است.

لوستر کریستالی شاخه ای

نوع دیگر از لوسترهای کریستالی، لوستر شاخه ای است. این مدل لوسترها همانطور که از اسم شان مشخص است دارای شاخه‌ هایی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می‌ گذارند و شما می‌ توانید متناسب با فضا تعداد شاخه‌ های لوستر را مشخص کنید. همچنین قیمت لوستر سقفی شاخه ای با توجه به تعداد شاخه‌ ها تعیین می‌ شود. هر چقدر تعداد شاخه‌ ها بیشتر باشد قیمت لوستر سقفی گران تر خواهد شد.

لوستر کریستالی دایره ای

لوستر سقفی در فرم‌های متنوعی ساخته می‌شود. برای مثال لوستر سقفی کریستال مربع، دایره ای و فرم‌های دیگر نوعی از لوسترهای کریستالی هستند که شما می‌توانید متناسب با فضا فرم لوستر مدنظر خود را انتخاب کنید.

لوستر کریستالی فانتزی

لوسترها با توجه به سبک دسته بندی می‌شوند یعنی لوسترهای کلاسیک، لوسترهای مدرن و موارد دیگر. لوسترهای کریستالی در دسته لوسترهای کلاسیک به حساب می‌آیند اما به صورت مدرن نیز طراحی و ساخته می‌شود و ترکیبی از کلاسیک و مدرن هستند.

تاریخچه لوستر
بیشتر بخوانید

لوستر کریستالی رنگی

 انتخاب رنگ لوستر به نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی خانه بستگی دارد. از این رو، طراحان لوستر کریستالی در این زمینه، از رنگ های مختلف و زیبایی استفاده کرده اند که می توانید براساس سلیقه و دکوراسیون، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.رایج ترین رنگ ها در این نوع لوستر کریستالی، سفید، طلایی و شامپاینی هستند. هنگام عبور نور از کریستال های رنگی بکار رفته در این مدل لوستر، نور به رنگ کریستال ها تابش می کند و زیبایی خیره کننده ای به آن می بخشند.

اما توجه داشته باشید که در انتخاب لوستر رنگی باید دقت کنید. زیرا رنگی که انتخاب می کنید نوری زننده و آزار دهنده تولید نکند، در غیر این صورت پس از مدتی از نگاه کردن به آن خسته شده و چشمان شما را آزار می دهد.

لوستر-کریستالی

چرا لوستر کریستالی؟

این مدل از لوستر ها به سبب داشتن شاخه و ریسه های نوری فراوان و همچنین کریستال های تراش خورده زیبا علاوه بر این که منعکس کننده نور هستند به دکوراسیون منزل شما نیز زیبایی خاصی می بخشند و نمایی سلطنتی به آن می دهند. انتخاب لوستر های کریستالی به عنوان جلوه ای از نور انتخاب بسیار هوشمندانه ای خواهد بود.
به علاوه لوستر های کریستالی برای هر گونه فضایی مناسب هستند. در منازلی که متراژ آن ها کوچک است می توانند با روشن تر کردن محیط فضا را بزرگ تر جلوه ‌‌دهد. نور و روشنایی المانی است که به هر فضایی انرژی و زندگی می دهد. لوستر های کریستالی با این هدف که نورپردازی فضای شما را چندین برابر کنند، ساخته شده اند. این نوع از چلچراغ ها همچنین نقش مهمی در زیباتر جلوه دادن دکوراسیون خانه های مدرن و کلاسیک ایفا می کند.

قیمت و بازه ی بودجه ی مورد نظر و انتخاب لوستر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به هنگام خرید لوستر به آن توجه کنید، طبیعتا قیمتی است که برای این کار در نظر گرفته اید. قبل از خرید از بازه قیمتی لوستر کریستالی باخبر شوید و از سر درگمی در بیایید و راحت تر لوستر مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر به بودجه توجه کنید انتخاب های شما محدود تر می شود و راحت تر می توانید انتخاب کنید زیرا شما با این کار از سر درگمی خارج می شوید. این کار به شما این امکان را می دهد که بیشتر از بودجه مد نظر خودتان خرید نکنید و بودجه برای دکور کردن قسمت های دیگر منزل نیز باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!