انتخاب لوستر فانتزی

لوستر-فانتزی

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

لوستر فانتزی

لوستر فانتزی از جذاب ترین مدل های لوستر است .که هر سه المان سادگی، زیبایی و خلاقیت در طراحی را در کنار هم حفظ کرده است.استفاده از اشکال هندسی متفاوت و مدرن باعث شده است تا این نوع لوستر در محیط های مختلفی کارکرد داشته باشد.درخشش خانه یکی از اهدافی است که همه در خرید لوستر مدنظر دارند. زیرا اگر نور کافی در منزل شما وجود نداشته باشد، دکوراسیون داخلی شما زیبایی خود را از دست خواهد داد.

اگر خانه شما هم نور کافی ندارد و احساس می کنید باید کمی منزل تان را پرنور تر و درخشان تر کنید استفاده از لوستر یا چراغ فانتزی یکی از بهترین راه ها است. امروزه لوستر فانتزی مدرن بهترین راه حل برای پرنور کردن و همچنین زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شماست.منظور از لوستر فانتزی، لوستر های است که طبق اصول قدیمی طراحی نمی شوند . و ایده هایی بسیار جذاب و پر مخاطب در ساخت آنها بکار گرفته شده است.

این لوستر ها را می توان به یکی از اجزای درخشان و زیبای دکوراسیون اتاق خواب و یا پذیرایی تبدیل کرد.انواع لوستر های فانتزی در بازار وجود دارند که می توانید خریداری کنید. اما در صورتی که لوستر فانتزی مناسب منزلتان را تهیه نکنید، قطعا به هدفتان نخواهی رسید.برای خرید لوستر های فانتزی بهتر است ابتدا رنگ و طرح دکوراسیون داخلی منزل خود را در نظر بگیرید و لوستر را متناسب با آنها خریداری کنید. اینکه می خواهید کجا لوستر را نصب کنید در انتخاب طرح و رنگ لوستر فانتزی موثر خواهد بود.

لوستر فانتزی دیواری

نکات مهم در انتخاب لوستر فانتزی

لوستر های فانتزی بیشتر در اتاق خواب ها و آشپزخانه ها و یا در بالکن نصب می شوند. اما اگر کمی سلیقه داشته باشید، می توانید از لوستر های فانتزی در هال و پذیرایی منزل خود هم استفاده کنید. یکی از رایج ترین مکان های نصب لوستر در منازل ما، هال و پذیرایی منزل است. بدلیل اینکه در گذشته، استفاده از لوستر های قدیمی با شیشه ای آویزان در پذیرایی منزل بسیار رایج بود و دید نسبتا خوبی نسبت به نصب لوستر های قدیمی در پذیرایی وجود ندارد. بنابراین باید سعی کنید از یک لوستر فانتزی بسیار شیک و مناسب برای نصب در این قسمت استفاده کنید.

مزایای خرید لوستر فانتزی

لوستر فانتزی در چند سال اخیر به شدت در محیط های مختلف مسکونی و تجاری و اداری کاربرد دارند،یکی از مهم ترین دلایلی که لوستر فانتزی طرفدار زیادی پیدا کرده است  تنوع بالا در طرح و رنگ می باشد. تنوع بالا در طرح و رنگ این نوع لوستر برخلاف لوستر مدرن و کلاسیک که از نظر رنگ تنوع بالایی ندارد، در نوع فانتزی آن دایره گسترده ای از طیف های رنگی را در بر می گیرد. در نتیجه براحتی می توان بر اساس ترکیب به کار رفته در دکوراسیون محیط نمونه های بسیار زیبایی از این نوع لوستر را انتخاب کنید.

علاوه بر رنگ، طرح های این نوع لوستر نیز بسیار زیاد است و برای هر سبک دکوراسیون حق انتخاب بالایی را فراهم نموده اند. به عنوان مثال، برای اتاق کودک با توجه به جنسیت و همچنین سن آنها می توان از انواع لوستر فانتزی با طرح های عروسکی انتخاب نمود. برای سایر محیط ها نیز می توان متناسب با هدف اصلی انتخاب های مناسبی داشت.

انتخاب رنگ لوستر فانتزی

رنگ لوستر های فانتزی پذیرایی خود را متناسب با رنگ مبلمان خود در نظر بگیرید. و حتی اگر می توانید لوستر های فانتزی که همرنگ پارچه مبلمان پذیرایی شما باشد را پیدا کنید.

انتخاب لوستر با توجه به دکوراسیون منزل
بیشتر بخوانید

مثلا اگر مبلمان شما رنگ طوسی هستند، می توانید از لوستر های فانتزی خاکستری و یا توناژ رنگ متمایل به طوسی استفاده کنید. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که رنگ های روشن برای لوستر خیلی جذاب به نظر نمی رسند. چون سقف های گچکاری شده در منازل ایرانی معمولا سفید هستند و لوستر ها آنطور که باید، خود را نشان نمی دهند.

لوستر کلاسیک فانتزی

با توجه به اینکه لوستر معمولا یکی از اجزایی است که باید سال ها در خانه شما بدون تغییر باقی می ماند، طرحی را انتخاب کنید که پس از گذشت زمان طولانی از مد نیفتد و دمده نشود. طرح های فانتزی ساده بهترین انتخاب هستند. طرح های پیچیده و بی هویت، هرچقدر هم جذاب باشند پس از مدتی از چشم شما می افتند.

اگر مبلمان منزل شما سلطنتی و استیل است و دکوراسیون داخلی شما بر پایه کلاسیک و یا سلطنتی چیده شده پیشنهاد می کنیم از لوستر های فانتزی به هیچ عنوان استفاده نکنید. بجای آن سعی کنید از لوستر های سلطنتی فلزی با ترکیب شیشه و آینه استفاده کنید.

انتخاب لامپ مناسب لوستر فانتزی

در انتخاب رنگ لامپ باید گفت بهترین انتخاب، ترکیب لامپ های کم مصرف سفید و زرد است.

  • تک لامپ: لامپ سفید رنگ بزرگ (طرحدار)
  • دو لامپ: دو عدد لامپ سفید رنگ متوسط (بدون طرح)
  • سه لامپ : دو عدد لامپ سفید در اطراف و یک لامپ زرد در وسط
  • چهار لامپ و بیشتر: ترکیبی از لامپ های سفید و زرد به نحوی که تعداد لامپ های سفید بیشتر باشد.
تمیز کردن لوسترها
بیشتر بخوانید

این بهترین استراتژی برای انتخاب لامپ های لوستر فانتزی است که هم اجزای خانه را بیشتر نمایان می کند و هم از تاری و ضعف بینایی در شب جلوگیری می نماید.

لوستر-فانتزی

انواع لوستر فانتزی

همان طور که اشاره کردیم، از مهم ترین ویژگی های لوستر فانتزی، تنوع بسیار زیاد در طرح های آنها و کاربرد گسترده این نوع آویز در محیط های مختلف می باشد. از بهترین و پرطرفدارترین انواع این لوسترها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لوستر فانتزی پذیرایی

فضایی که برای پذیرایی از مهمان در نظر گرفته می شود، در اغلب مواقع مجلل ترین بخش از فضای مسکونی یا اداری خواهد بود. البته سبکی که برای این محیط ها در نظر گرفته می شود با توجه به سلیقه افراد کاملا با هم متفاوت می باشد. به طوریکه برخی سبک مدرن و ساده را ترجیح می دهند و برخی کلاسیک! تنوع بسیار بالا در طراحی لوسترهای فانتزی باعث شده است تا برای هر نوع سبک دکوراسیون گزینه های بسیار زیبایی را انتخاب کنید.

لوستر فانتزی آشپزخانه

آشپزخانه که به قلب خانه معروف می باشد نیاز به نورپردازی مناسبی دارد تا نه تنها افراد حاضر در آن احساس خوبی داشته باشند، بلکه در زیباتر شدن و جلوه بهتر رنگ غذا موثر باشد. لوستر فانتزی آشپزخانه از بهترین نمونه ها برای این محیط می باشد که زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کند. بخاطر فضای کوچک آشپزخانه و شلوغ بودن آن نسبت به سایر بخش های منزل، در نتیجه باید تا حد امکان از لوسترهای ساده و در عین حال با نور زیاد استفاده نمود که نوع فانتزی انتخاب بسیار خوبی برای این محیط ها خواهند بود.

لوستر فانتزی اتاق خواب

بیشترین کاربرد لوسترهای فانتزی در محیط اتاق خواب می باشد که سادگی بسیار خوبی را در این بخش از منزل ایجاد می کند. استفاده از لوستر در محیط اتاق خواب بیشتر از اینکه جنبه نورپردازی زیاد داشته باشد، از نظر زیبایی مهم است. به همین خاطر می توان با انتخاب لوستر فانتزی اتاق خواب با رنگ های متناسب با سرویس خواب و سایر وسایل موجود در اتاق فضایی فوق العاده زیبا را طراحی کرد.

لوستر فانتزی اتاق کودک از متنوع ترین لوسترهای موجود در بازار می باشد که نه تنها رنگ های بسیار زیبایی دارد. بلکه با داشتن طرح های عروسکی و شخصیت های کارتونی جلوه بسیار زیبایی را به محیط می بخشند. قیمت بسیار مناسب و ارزان در کنار تنوع بالا در طرح و رنگ های متناسب با گروه سنی و جنسیت کودکان همگی از جمله دلایلی می باشند که استفاده از لوستر فانتزی اتاق کودک را تا این اندازه محبوب کرده اند.

لوستر دیواری فانتزی

لوسترهای دیواری در فضاهای مختلفی مانند راهروها، پذیرایی های بزرگ و مکان های کم نور مورد استفاده قرار می‌گیرند. نور این نوع از لوستر فانتزی ملایم بوده و نورپردازی بسیار زیبایی به محیط اطراف خود می‌بخشد. نکته ای که در انتخاب لوستر دیواری فانتزی وجود دارد، انتخاب متناسب آنها است. به این معنی که لوسترهای دیواری باید با دیگر لوسترهای آویز همخوانی داشته و متناسب با یکدیگر انتخاب شوند.

انتخاب لوستر مدرن 
بیشتر بخوانید

اگر از نوع فانتزی لوستر دیواری انتخاب می‌ کنید به فانتزی بودن لوسترهای آویز نیز توجه کنید. امروزه طرح ها و اشکال خلاقانه زیادی از لوسترهای دیواری فانتزی به بازار عرضه شده که طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. دلیل آن ابعاد کوچک و در عین حال ایجاد نور مناسب است که جلوه زیبایی به فضا می‌ دهد.

لوستر شاخه ای فانتزی

لوسترهای شاخه ای همان طور که از نام آن مشخص است به شکل شاخه های یک درخت هستند. این نوع از لوسترها تعداد شاخه های متفاوتی دارند که بعضا می‌توان به آنها اضافه کرد. به همین دلیل در هر نوع فضایی چه کوچک و چه بزرگ می‌ توان از این نوع لوستر استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که این شکل از لوستر فانتزی در فضاهای بزرگ مناسب تر بوده و جلوه ی زیباتری خواهند داشت.

از ویژگی های لوستر شاخه ای فانتزی می‌توان به میزان نورپردازی آن اشاره کرد. چرا که دارای شاخه های زیادی می باشند و معمولا در هر شاخه نیز یک لامپ قرار می گیرد که موجب افزایش نور محیط می‌ گردد. نوع فانتزی این لوستر ها از جنس ها و طرح های خاصی ساخته می‌ شوند که موجب هماهنگی آن با هر نوع دکوراسیون مدرنی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!