در هنگام خرید آباژور به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید آباژور

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

استفاده از آباژور در دکوراسیون داخلی

استفاده از آباژور و خرید آباژور در دکوراسیون داخلی منزل و نورپردازی خانه یکی از انواع راه هایی است که افراد باسلیقه جهت روح بخشیدن به فضای خانه، کافه، نورپردازی دفتر کار و البته صرفه جویی در مصرف برق در هنگامی که نیاز به نور زیاد ندارند استفاده می کنند. آباژورها انواع گوناگونی نظیر آباژور ایستاده، آباژور رومیزی، آباژور کلاسیک، آباژور کنار سالنی و… دارند.

استفاده از آباژور تنها در نورپردازی منزل کاربرد ندارد و در واقع از آباژورها در طراحی دکوراسیون داخلی نیز کمک گرفته می شود به همین دلیل است که آباژورها در انواع و رنگ های مختلف نور ال ای دی در بازار موجود می باشند. برای این که بتوانید مناسب ترین آباژور برای منزل را تهیه نمایید، باید به سبک دکوراسیون خانه و آن قسمت از اتاق که آباژور را برای آن خریداری می کنید دقت نمایید.

آباژورها در سبک های مختلف به فروش می رسند که به همین دلیل تفاوتی ندارد که خانه و اتاق شما چه سبکی دارد. شما حتما می توانید آباژور مناسب منزل خود را پیدا کنید. باید دقت کنید که اگر آباژور مناسب اتاقتان را انتخاب نکنید و یا آن را در محل مناسب آباژور نگذارید، باعث می شود که فضا به هم ریخته و نامنظم جلوه کند؛ اما اگر آن را در مکان مناسب قرار دهید، می تواند کاملا عکس عمل کرده و به خانه آرامش دهد.

چرا نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟

برخی از افراد فکر می کنند که نورپردازی و طراحی دکوراسیون هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند، اما در حقیقت یکی از مهم ترین مواردی که تاثیر زیادی در دکوراسیون و همچنین زیباتر به نظر رسیدن خانه دارد، نورپردازی است. شما با نورپردازی اصولی می توانید فضا را بزرگ تر، زیبا تر و تجملی تر نشان دهید. به همین دلیل است که افراد از انواع ابزار نورپردازی زیبا نظیر انواع آباژور کلاسیک و مدرن در کنار چراغ های دیگر در خانه استفاده می کنند و به نورپردازی با آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی می پردازند.

انتخاب لوستر شاخه ای
بیشتر بخوانید

تاثیر نورپردازی را در زیبا و جذاب به نظر رسیدن یک مکان زمانی متوجه می شوید که هیچ چراغی روشن نباشد. آن زمان می فهمید که اتاق و سالن بسیار ساده تر از آن چیزی بوده که فکر می کردید. جالب است بدانید که نورپردازی و طراحی دکوراسیون تاثیر زیادی بر روحیه ی افراد نیز دارد. اگر نورپردازی با آباژور به صورت غلط انجام شود، تاثیر بسیار منفی دارد و از این رو، تنها خرید آباژور مناسب برای پذیرایی یا اتاق خواب نمی تواند دکوراسیونش را بهتر کند. بلکه باید به مواردی نظیر چیدمان آباژور در اتاق و بهترین جا برای قرار دادن آباژور نیز توجه داشت.

انواع آباژور

نقش آباژور در نورپردازی خانه

در هنگام خرید آباژور به نقش آباژور در نورپردازی دکوراسیون منزل دقت کنید .به طور کلی برای این که نورپردازی منزل به اصولی ترین شکل صورت بگیرد بهتر است که از چندین منبع نور استفاده نماییم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به روشن کردن محیط کمک کنند. استفاده از چندین منبع نور به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز میزان نور را کمتر و یا بیشتر نمایید. اما یکی از منبع های نور که در نورپردازی می توانید از آن استفاده کنید آباژور با لامپ ال ای دی است. در حقیقت از آباژور ها برای تکمیل نورپردازی استفاده می شود و چراغ های سقفی و لوستر ها منبع اصلی نور می باشند.

نورپردازی با آباژور ها برای مکان هایی که کمتر در معرض نور اصلی هستند و یا در کنار مبلمان ها و مکان هایی که نیاز به نور بیشتری دارند گزینه ی مناسبی است. در واقع اگر عادت دارید قبل از خواب در تختتان کمی کتاب بخوانید، می توانید در کنار تختتان از آباژور LED برای اتاق خواب استفاده کنید.

طریقه نصب ریموت روی لوستر
بیشتر بخوانید

سبک دکوراسیون و انتخاب آباژور  

اگر از وسایل مدرن در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌ کنید، ترجیحا مدل آباژور را نیز متناسب با این سبک انتخاب کنید. اگر در انتخاب دکوراسیون منزل از رنگ‌های تیره استفاده کرده‌اید، به نور بیشتری برای محیط احتیاج پیدا خواهید کرد. پس بهتر است از آباژورهایی با رنگ روشن استفاده کنید. به ترکیب نوری که آباژور می‌تاباند دقت کنید. اگر از شیدهای رنگی روی آباژور استفاده می‌کنید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بر میزان نور مورد نیازتان تاثیر منفی نگذارد.

دکوراسیون مدرن با انتخاب آباژور

از نظر ابعاد، آباژورهای پایه‌ دار، با اندازه متوسط میان آباژورهای رومیزی و ایستاده قرار می‌گیرند. استفاده از این آباژورها در دکوراسیون منزل با سقف‌های کوتاه‌ به بلندتر نشان دادن سقف کمک خواهد کرد. می‌ توانید از آباژورهای پایه‌دار در کنار مبل‌های تک در گوشه اتاق استفاده کنید. با کمک یک میز کوچک و تعدادی کتاب در کنار آباژور پایه‌ دار، فضای مناسبی برای مطالعه در اتاق نشیمن فراهم می‌شود. آباژور‌های پایه‌دار، بهترین گزینه برای آباژور پذیرایی است.

آباژور

نکات مهم در انتخاب آباژور 

میزان نور مورد نیاز در دکوراسیون منزل 

به منبع‌ های نور طبیعی دقت داشته باشید. نور طبیعی که از پنجره‌ ها می‌ تابد زیبایی خاص خود را دارد، اما مشکل اینجا است که نور طبیعی تنها مختص روز است. تعداد آباژورها به میزان نوری که به صورت طبیعی دکوراسیون منزل شما را روشن می‌کند بستگی دارد. اگر می‌خواهید بخشی از خانه را روشن‌ تر نگه‌ دارید یا توجه را به وسایلی که در آن محدوده قرار داده‌اید جلب کنید، آباژور را در آن بخش قرار دهید. اگر وسایلی بر روی زمین قرار داده‌ا‌ید از آباژورهایی استفاده کنید که نور را به سمت پایین هدایت می‌کنند. برای روشن دیده شدن بخشی از دیوار و دکوراسیونی که روی دیوار منزل استفاده کرده‌اید، از آباژورهایی استفاده کنید که نور را به سمت دیوار و رو به بالا هدایت کنند.

انواع بادروم لامپ
بیشتر بخوانید

محل قرارگیری درهای ورودی

سعی کنید آباژورها و منبع‌ های نور را نزدیک به در قرار دهید. هنگام ورود به اتاق، نیاز دارید که راحت‌ ترین دسترسی را به کلید‌های برق داشته باشید. برای آباژورهای رومیزی و ایستاده نیز فضایی در نظر بگیرید که بتوانید نور آن‌ها را به راحتی تنظیم کنید. می‌توانید از بست‌ های متنوعی که در بازار وجود دارد برای پنهان کردن کلیدها استفاده کنید. اما همچنان به ترکیب این بست‌ها با دکوراسیون منزل‌تان دقت داشته باشید.

نور متناسب با فعالیت‌هایتان 

به نکاتی که در در زمان خرید آباژور باید به آن دقت داشته باشید، میزان نوری است که متناسب با محل و نوع فعالیتتان لازم دارید. قطعا نور مناسب برای میز ناهارخوری به وسیله یک آباژور رومیزی تامین نمی‌ شود. برای اتاق خواب به میزان نور زیادی احتیاج نخواهید داشت، پس می‌ توانید برای این فضا آباژوری انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق جور باشد اما نور زیادی را تامین نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!