ترفند های نصب لوستر

لوستر

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

نکات کاربردی در نصب لوستر

همیشه بعد از خرید لوستر دغدغه اصلی مشتری، طریقه نصب آن است. زمانی که لوستر مناسب منزلتان را تهیه کردید ممکن است در مرحله اول برایتان دشوار باشد. و دنبال یک نصاب بگردید اما واقعیت این است که اگر تا حدودی با برق آشنایی داشته باشید خودتان تمام مراحل نصب را میتوانید انجام دهید و وقتی نحوه نصب لوستر سقفی را بلد باشید. تقریبا همه نوع لوستری را می توانید در منزل خودتان نصب کنید. ترفند های نصب لوستر سقفی بستگی به جنس سقف و اندازه لوستر دارد پس در ادامه با ما همراه باشد تا با ترفند های نصب لوستر آشنا شویم.

مراحل نصب لوستر

ایمنی در کار

لوسترها در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شوند. قبل از اینکه اقدام به نصب لوستر کنید حتما جریان برق را از محلی که قرار است نصب را انجام دهید، قطع کنید. برای ادامه این کار ابتدا به یک چهار پایه یا صندلی محکم با ارتفاع مناسب نیاز دارید سپس به کمک یک فازمتر جریان برق را در سیم‌ های لوستر بررسی کنید تا مطمن شوید جریان برق در آنها قطع شده باشد. در این مرحله باید تمامی قطعات متصل به لوستر نظیر حباب‌ ها و آویزها را به آرامی از لوستر جدا کنید تا لوستر کمی سبک‌ تر شود و حتما از یک شخص یا میزی برای کمک در نظر بگیرید.

ترفند نصب لوستر

اندازه زنجیر لوستر

قبل از اینکه لوستر جدید را نصب کنید طول زنجیر را اندازه کنید. بنابراین اگر طول زنجیر لوستر از ارتفاع مورد نظر خیلی بیشتر است. به کمک یک انبردست حلقه های زنجیر را کمی تاب داده و از لوستر جدا کنید.

لوستر کریستالی و انواع آن
بیشتر بخوانید

نحوه نصب لوستر

اگر قلاب در سقف نصب نشده باشد هم می توانید خودتان این کار را انجام دهید. با استفاده از درل یک سوراخ در سقف ایجاد کرده و رول پلاک کنید و به آرامی لوستر را به قلاب متصل کنید

جنس سقف

اگر سقف محل از سقف کاذب استفاده شده است، بهتر است از قلاب‌های مخصوص آن استفاده کنید.

سیم کشی درست

اگر سیم ها اشتباه متصل شوند به محض زدن کلیدبرق، فیوز برق قطع می شود. برای وصل کردن سیم ها از ترمینال برق استفاده کنید. ترفند های نصب لوستر سقفی در کلیدهای دو پل و یک پل کمی تفاوت دارد.

  • ترفند های نصب لوستر تک پل

کلید تک پل همه چراغ‌ها را روشن می‌کند و برای لوستر های سبک تر و ساده تر مناسب است. برای نصب این لوستر نیاز است دو سیم در سقف وجود دارد که یک سیم فاز و یک سیم نول می باشد. سیم نول فاقد برق است و معمولا با رنگ آبی مشخص می شود بنابراین تک سیم فاز لوستر به سیم فاز برق در سقف و تک سیم نول در لوستر به تک سیم نول در برق سقف متصل شود.

  • ترفند های نصب لوستر دو پل

کلید دو پل برای لوسترهایی مناسب است که بسیار پرکار هستند و با زدن یکی از کلیدها فقط تعدادی از لامپ های لوستر روشن می شود. و در صورتی که بخواهید همه لامپ ها روشن شود نیاز به یک ترمینال سه تایی دارید.

بنابراین دو سیم فاز موجود در سیم برق باید به دو سیم فاز برق متصل شوند و سیم نول لوستر هم به سیم نول برق متصل شود.

نکاتی در انتخاب و خرید لوستر
بیشتر بخوانید

نصب لوستر

زیباسازی محل نصب لوستر

برای اینکه سیم های برق در سقف دیده نشود باید قطعه زنبق شکل انتهای زنجیر لوستر را به طور کامل بالا بکشید. این قطعه برای پنهان کردن سیم های برق عالی است. برای ثابت کردن این قطعه هم از پیچ و یا یک قطعه پلاستیکی مخصوص استفاده کنید. در هر صورت دیده شدن سیم های اضافی برق زیبایی لوستر سقفی را از بین می برد.

ترفند های نصب لوستر سقفی به پایان رسید اگر همه مراحل را به درستی انجام داده باشید با زدن کلید لوستر، لامپ ها روشن می شوند.

حرف آخر

اگر برخی از لامپ ها روشن نشده باشد می توانید مراحل نصب را از اول مرور کنید و با بررسی نحوه سیم کشی لوسـتر از درستی اتصال برق، مطمئن شوید. البته لامپ ها را هم از نظر سوختگی بررسی کنید شاید برخی از لامپ های نصب شده سوخته باشد و این دلیل خاموش بودن لامپ و روشن نشدن آن باشد. حتی برخی از لامپ های تازه خریداری شده هم می توانند مشکل دار باشند. در نتیجه؛ اگر با نصـب لوستر سقفی مشکل دارید یا وقت انجام این کار را ندارید با سرویس نـصب لوستر ایران فلتسام تماس بگیرید تا نصاب لوستر حرفه ای خیلی سریع به محل اعزام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!