انتخاب لوستر با توجه به دکوراسیون منزل

دکوراسیون-مدرن

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

انتخاب لوستر

در زمان خرید لوستر یکی از اولین نکاتی که باید حتما در نظر گرفته شود این است که متناسب با دکوراسیون منزل لوستر انتخاب کنیم. هر دکوراسیون در منزل باید وسایلی مناسب با همان دکوراسیون داشته باشد. انتخاب یک لوستر متناسب با دکوراسیون منزلتان می تواند به کلی نمای منزلتان را تغییر داده و حس بهتری به شما می دهد.  گاهی می‌ توان با انتخاب لوستر مناسب و ایجاد تغییرات جزئی در نورپردازی فضای منزل ، دکوراسیون و نمای خانه را از این رو به آن رو کنید.

در واقع نور عاملی ‌است که می‌ تواند قسمت‌ هایی از خانه را بیشتر و قسمت‌ هایی را کمتر در معرض نمایش بگذارد و این موضوع باعث می‌ شود بتوانید هر طور که می‌ خواهید با نور فضای داخلی منزل را تغییر دهید. پس قبل از هرچیز بخاطر داشته باشید که انتخاب لوستر مناسب و نصب صحیح آن عواملی بسیار مهم در دکوراسیون می باشد که نمی‌توان سرسری از آن رد شد.

انواع دکوراسیون منزل

انواع سبکی که به طور معمول در دکوراسیون خانه‌ های ایرانی استفاده می‌ شود به شرح زیر است:

لوستر-متناسب-با-دکوراسیون

دکوراسیون کلاسیک

چینش نزل به سبک کلاسیک  پر از قاعده و قانون است و چارچوب خاص خودش را دارد. سقف‌ های بلند، گچ بری‌ های خاص، مبلمان‌ های آنتیک و سلطنتی ، پرده‌های بلند و مجلل، فرش‌ های خاص و گران قیمت، همگی از المان هایی هستند که در دکوراسیون کلاسیک بسیار دیده می شوند.

لوستر هایی که عموما در این نوع دکوراسیون استفاده می شود ، لوسترهای کریستالی چند طبقه  برای فضاهای کلاسیک با سقف‌ هایی بلند هستند. در انتخاب لوستر برای فضا های کلاسیک حتما باید توجه داشته باشید که نور پردازی صحیح نقشی اساسی در مجلل به نظر رسیدن فضای شما دارد . به عنوان مثال در مرکزی‌ ترین نقطه هال و پذیرایی باید از نور زیاد و بالای میز ناهار خوری باید از نوری ملایم استفاده شود.

لوستر سقفی آشپزخانه
بیشتر بخوانید

دکوراسیون سنتی

در این نوع دکوراسیون سنتی اغلب از وسایلی با طرح باستانی و قدیمی استفاده می‌ شود. مثلا ممکن است در قسمتی از خانه پشتی‌ های پشمی چیده شده باشند یا حوض و آبنماهایی با طرح قدیمی که یادآور خانه‌ های  ایران باستان هستند، نصب شده باشند. دکوراسیون سنتی همیشه پر از رنگ و لعاب است و حس گرما و امنیت را به افراد منتقل می‌ کند.برای فضاهای سنتی بهتر است از روشنایی‌ هایی استفاده کرد که حال‌ و هوای قدیمی و باستانی دارند. به عنوان مثال لوسترهای برنزی در فضاهایی پر از رنگ هارمونی خاصی ایجاد می‌ کنند و حس‌ و حال سنتی بودن فضا را بیشتر می‌ کنند. لوسترهای چند شاخه و چوبی نیز گزینه‌ های بسیار مناسبی برای این سبک از دکوراسیون هستند.

دکوراسیون مینیمال

در دکوراسیون مینیمال سعی می‌ شود اجزا در نهایت سادگی انتخاب و چیدمان شوند. معمولا از رنگ‌ های خنثی و یا المان‌ های تکرنگ در چیدمان استفاده می‌ شود. پیام این سبک از دکوراسیون سادگی در عین حس گرما و راحتی فضاست.فضاهای مینیمال بهترین مکان برای استفاده از لوسترهای مدرن ساده هستند. لوسترهای حصیری، چوبی، فلزی می‌ توانند به درستی پیام این سبک از دکوراسیون را منتقل کنند.

دکوراسیون مدرن

لوستر متناسب با دکوراسیون مدرن شامل بروزترین لوازم منزلی هستند که  مطابق با سبک امروزی چیده می‌ شوند. المان‌ هایی که در دکوراسیون مدرن استفاده می شوند دائما در حال تغییر و تحول هستند. معمولا در این سبک دکوراسیون از المان‌ های ساده و تکرنگ استفاده می‌ شود.

در دکوراسیون مدرن بر خلاف دکوراسیون سنتی چارچوب خاصی وجود ندارد. بعضی از لوازمی که در دکوراسیون مدرن استفاده می‌ شوند شکل خاصی ندارند. مثلا مجسمه‌ هایی موج دار یا لوسترهایی با اشکال هندسی نامشخص، تابلوهایی با طرح‌های آبستره، همگی از المان‌هایی هستند که می‌ توان در این سبک دکوراسیون استفاده کرد.

انتخاب لوستر متناسب با سبک خانه
بیشتر بخوانید

فضاهای مدرن پیام بروز بودن و تبعیت نکردن از قواعد و قانون‌ ها را دارند، بنابراین می‌ توان در انتخاب لوستر از انواع سبک‌ ها استفاده کرد. اما راحت‌ ترین و بهترین انتخاب برای این مدل از فضا، همان سبک مدرن است. زیرا درست مطابق ایده‌هایی مدرن طراحی و ساخته شده‌اند. لوسترهای مدرن فلزی با اشکالی هندسی، یکی از پرطرفدارترین انواع لوستر ها می باشند. لوسترهای مستطیلی، لوستر چوبی و فانتزی از انواع دیگری هستند که می‌ توان در دکوراسیون فضاهای مدرن از آن‌ ها بهره برد.

دکوراسیون تلفیقی

این سبک از دکوراسیون ترکیبی طرفداران بسیاری دارد. چرا که دستمان در انتخاب لوازم بازتر می باشد و حتی می‌ توانیم وسایلی که از قبل داشتیم را استفاده کنیم. این سبک از دکوراسیون پر از خلاقیت است و کافی است کمی نمونه کار از قبل دیده باشید تا بتوانید ایده‌ های خلاقانه را در منزل خود پیاده‌ سازی کنید.

لوستر-مدرن

در انتخاب لوستر برای فضاهای تلفیقی گزینه‌ های زیادی وجود دارد. بسته به لوازمی که برای منزل‌ تان انتخاب می‌ کنید، این گزینه‌ ها محدود و محدودتر می‌ شوند تا زمانی که به لوستر مناسب برسید. اگر سبکی تلفیقی از مدرن و کلاسیک برای خانه‌ تان در نظر گرفته اید لوسترهای کریستالی جدید می‌ توانند گزینه‌ ی مناسبی باشند. اما اگر دکوراسیون شما ترکیبی از سبک مدرن و سنتی می باشد، پیشنهاد ما برای شما انتخاب لوستر چوبی و یا مدرن است. بهترین انتخاب برای سبک تلفیقی سنتی و کلاسیک لوسترهای برنزی و کریستالی هستند. به طور کلی برای انتخاب لوستر متناسب با فضاهای تلفیقی با توجه به اینکه فضای شما به کدام سبک نزدیک تر است می‌ توانید روشنایی مناسب را پیدا کنید.

خرید لوستر راهرو
بیشتر بخوانید

نکات مهم در انتخاب لوستر

  • تعیین سبک در دکوراسیون
  • جنس و رنگ لوستر
  • مکان نصب لوستر و میزان نور در فضای مورد نظر
  • در نظر گرفتن ابعاد فضای مورد نظر
  • انتخاب رنگ مناسب طبق رنگ دکوراسیون داخلی
  • توجه به سادگی و استاندارد بودن در انتخاب لوستر برای پذیرایی
  • در نظر گرفتن ارتفاع سقف خانه

 تعیین سایز مناسب لوستر

  • فضای کوچک تر از ۳*۳ متر ، عرض لوستر بین ۴۳ تا ۵۰ سانتی متر
  • فضاهای حدود ۴*۴ متر، عرض لوستر حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر
  • اتاق حدود ۵*۴.۵ متر، عرض لوستر بین ۶۵ تا ۸۲ سانتی متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!