راهنمای خرید لوستر ال ای دی

لوستر-ال-ای-دی

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

لوسترهای ال ای دی

امروزه در بیشتر دکوراسیون های منازل لوستر های سنتی و کریستالی و به طور کلی لوستر هایی که شکلی سلطنتی و بزرگ داشتند جای خود را به لوستر های مدرن که بیشتر از لامپ ال ای دی استفاده می کنند ، داده اند . لوسترهای ال ای دی علاوه بر ظاهری مدرن که به دکوراسیون ما می بخشند، برق کمتری نیز مصرف می کنند.علاوه بر آن لامپ های ال ای دی منابع نوری بادوامی هستند که تا 5، 10 یا حتی 20 سال عمر می‌ کنند.

علت استفاده از لوستر ال ای دی

لوسترهای ال ای دی جز المان های دکوراتیو بسیار زیبا و مدرن در منزل می باشند . به‌خصوص اگر می‌خواهید جذابیت بیشتری به محیط خود اضافه کنید. اما اگر به دنبال دلایل دیگری برای استفاده از لوستر ال ای دی در منزل خود هستید ، موارد زیر از می توانند از دلایل مهم در استفاده از لوستر ال ای دی باشند.

لوستر-های-ال-ای-دی

کاهش در مصرف انرژی

همان طور که گفته شد لوسترها به دلیل تعداد لامپ‌ هایی که در آن ها استفاده می شود، انرژی زیادی مصرف می کنند. بنابراین بهتر است برای کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه از لوستر های ال ای دی استفاده کنید. به همین دلیل است که لوستر‌های ال ای دی بهترین گزینه برای منزل شما خواهد بود.

به طور کلی ، فناوری ال ای دی به شما این امکان را می‌ دهد که 95 درصد از انرژی مورد استفاده خود را به نور تبدیل کنید.این ویژگی برخلاف لامپ‌ های رشته‌ ای، که تنها 10 درصد انرژی آنها تبدیل به نور می‌ شود و 90 درصد باقی مانده به عنوان گرما هدر می‌ رود می باشد. این بدان معناست که لوستر ال ای دی با توان کمتر می‌ تواند همان مقدار نور را در مقایسه با لامپ رشته‌ای با توان بیشتر تولید کند.

انواع لوسترهای برنزی
بیشتر بخوانید

رنگ‌های دمایی متفاوت 

لامپ‌ های ال ای دی دارای دمای رنگ همبسته (CCT) می باشند که با مقیاس درجه حرارت کلوین مطابقت دارد. به بیان ساده، هرچه دمای کلوین پایین‌ تر باشد، نور شما زردتر و گرم‌ تر خواهد بود. هرچه درجه کلوین بالاتر باشد، نور شما آبی‌ تر و خنک‌ تر می شود. لوسترهای ال ای دی، در برابر طیف وسیع‌ تری از درجه حرارت مقاوم می باشند. و این بدان معنی است که دمای رنگ بیشتری را تحمل می‌ کنند.

ایمنی بیشتر

در میان لامپ ها مدلی ارزان تر به نام لامپ‌ های فلورسنت فشرده (CFL) وجود دارد، که از نظر انرژی نیز کارآمد هستند. اما مشکل این است که برخی ازCFL ها حدود چهار میلی گرم جیوه دارند. این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد و به احتمال زیاد هیچگاه در معرض آن قرار نگیرید، اما احتمال افتادن و شکستن لامپ همچنان وجود دارد. بنابراین اگر می‌ خواهید تا حد امکان از مسمومیت با جیوه جلوگیری کنید، ال ای دی‌ ها بهترین گزینه هستند.

اجزاء لوسترهای ال ای دی

لوستر های ال ای دی شامل 3 یا 4 قسمت هستند:

  • قسـمت اول بدنه لوستر
  • قـسمت دوم منبع نور ال ای دی
  • قسمـت سوم منبع تغذیه
  • قسمت چهارم پنل پخش کننده

منبع تغذیه جریان ثابت یا ولتاژ ثابت را برای کارکرد ال ای دی‌ ها فراهم می‌ نماید. این منبع تغذیه ولتاژ 220 ولت را برای عملکرد ال ای دی‌ ها با ولتاژ مناسب کاهش داده و با محدود کردن جریان از آسیب به ال ای دی‌ ها جلوگیری می‌ کند. قسمت چهارم پنل پخش کننده رنگ سفید یا شیری رنگ است که در جلوی ال ای دی‌ ها قرار گرفته است. هدف این پنل‌ ها این است که نور را به آرامی و بدون فشار به چشم‌ ها توزیع کنند. در برخی از لوستر ها از سنگ‌ های کریستالی به جای صفحات پخش کننده، استفاده می‌ کنند.

لامپ SMD چیست؟
بیشتر بخوانید

انواع لوستر ال ای دی

لوسترهای ال ای دی سقفی

این مدل لوستر، بسته به طراحی های مختلفی که دارد ، می‌ تواند کوتاه یا بلند باشد. معمولا طرح‌ های آن به صورت فانتزی و یا مدرن هستند و کمتر دیده می‌ شود که برای ساخت این نوع لوستر، از مدل‌ های سنتی و کلاسیک استفاده شود. قیمت لوستر سقفی ال ای دی نیز بسته به نوع طراحی و ساخت آن تغییر می کند .

لوستر ال ای دی حلقه ای

یکی از محبوب‌ ترین طراحی‌ های این نوع لوستر، مدل حلقه‌ ای آن می باشد. در این مدل، لامپ‌ ها به صورت حلقه‌ ای کنار هم قرار می گیرند و یا پنل نوردهی لوستر، به صورت حلقه‌ ای (دایره یا بیضی) ساخته می شود. تعداد این حلقه‌ ها نیز ارتباط مستقیم با مدل و میزان نوردهی دارد . برای خرید این نوع باید به هماهنگی آن با سایر لوازم و دکوراسیون محیط خود دقت نمایید.

انواع-لوستر-ال-ای-دی

لوستر ال ای دی مربع

استفاده از مدل مربع لوستر ال ای دی، می‌ تواند جلوه خاصی به دکور منزل شما بدهد. همان‌ طور که می‌ دانید مربع را نماد سکون، آرامش و ایستایی می‌ دانند و چنین نکته مهمی می‌ تواند تأثیر بسیار عمیقی در طراحی و حسی که دکوراسیون شما منتقل می کند داشته باشد.

لوستر ال ای دی فانتزی

نام‌ گذاری نوع و مدل هر لوستر، ارتباط مستقیمی با طراحی آن دارد. از آنجایی که استفاده از لامپ‌  های ال ای دی، امری مدرن است، در ساخت لوستر ال ای دی مدرن نیز از طرح‌ های فانتزی استفاده می‌ شود تا جذابیت محصول بیشتر شده و بیشتر به چشم بیاید. برای نمونه یک لوستر ال ای دی می‌ تواند در طرح دلفین و یا ریسه‌ هایی به هم نزدیک ساخته شود که در نگاه اول شکل یک ستاره را در ذهن ما تداعی می کند.

لوستر اتاق مهمان
بیشتر بخوانید

لوستر ال ای دی ریموت دار

یکی از جدید ترین انواع لوستر ال ای دی، مدل ریموت دار آن می باشد. شما با استفاده از یک ریموت (کنترل) به راحتی می‌ توانید آن را خاموش و روشن کنید. البته در نسل جدید لوسترها این کار را می‌ توان با برنامه نصب شده روی موبایل نیز انجام داد.

لوستر ال ای دی آشپزخانه

یکی از مزیت‌ های استفاده از لامپ‌ های ال ای دی، برخورداری از نوری شبیه به نور طبیعی روز است. لامپ‌ های ال ای دی می‌ توانند دارای نور روشن و تمیز باشند که برای استفاده برای آشپزخانه بسیار توصیه می‌ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!