خرید لوستر راهرو

برای تماس کلیک کنید 09144496962

انتخاب لوستر راهرو

انتخاب لوستر برای راهرو می تواند فرایندی چالش برانگیز باشد. برخلاف اکثر اتاق ها، راهروها معمولا از هیچ نور طبیعی بهره مند نیستند و فضایی تاریک دارند و در اکثر مواقع فضای کافی برای روشن کردن چراغ نیز وجود ندارد. این بدان معناست که باید وسایل روشنایی در راهرو تعبیه شود، اما یافتن وسایلی متناسب با عرض باریک فضا و ارتفاع سقف ها می تواند چالش خاص خود را داشته باشد.

انواع لوسترها ازجمله وسایل تزیین کننده راهرو ها بحساب می آید و با ظاهر زیبای خود علاوه بر زیباسازی، نور کافی از خود ساطع می نمایند و به روشنایی محیط اطراف می افزایند. وجود لوستر ها در راهروها سبب می شود که دکوراسیون خانه به بهترین شکل خود تغییر کند.

ویژگی های انواع لوستر راهرو 

دکوراسیون راهروها به علت رفت و آمد زیاد در نگاه دیگران به علت رفت و آمد زیاد باعث برجسته تر شدن آن می گردد. به همین دلیل انتخاب نورافشان مناسب برای راهرو ها می تواند مهم باشد. چرا که برخلاف اکثر اتاق ها، این قسمت معمولا از هیچ نور طبیعی بهره مند نیستند. بدین ترتیب یافتن وسایلی متناسب با عرض باریک فضا و ارتفاع سقف ها می تواند چالش خاص خود را داشته باشد. در ادامه به توضیح برخی از ویژگی های مهم برای انتخاب لوستر راهرو می پردازیم.

ارتفاع لوستر نسبت به کف راهرو

یک قانون کلی وجود دارد و آن این است که لوستر نباید کمتر از ۲ متر از کف زمین فاصله داشته باشد. این طراحی برای راهرو هایی که ارتفاع سقف آن ها ۵/۲ متر است، نیز مناسب است.

انتخاب لامپ مناسب برای لوستر
بیشتر بخوانید

سایز لوستر

هنگامی که سقف از حد معمول بلندتر بوده یا راهرو در طبقه دوم باشد‌، اندازه لوستر باید ۲ الی ۳ سایز بزرگ تر باشد.

میزان نور

میزان نور نیز به تعداد و نوع لامپ هایی که در انواع لوستر استفاده شده است بستگی دارد:

لوستر-سقفی-مربع-سایز-110در110-مدل-آپادانا

 

لوستـر های آویز

لوستر های آویز باید به راهرو هایی با سقف بسیار بلند اختصاص یابد که در آنها فضای زیادی برای آویزان کردن وجود دارد. لوسـتر های آویز بزرگ روش جالبی برای برجسته سازی ارتفاع فضا‌ست‌، در عین حال به زیبایی و روشنایی زیاد محیط کمک می کند‌. برای ایجاد چنین فضایی از لوستر هایی با طرح و نقش قدیمی و سایز کوچک ، به تعداد ۲ یا ۳ عدد استفاده کنید . استفاده از این ایده در راهرو هایی که نمای آجری یا بافتی سنتی دارند، می تواند فضایی ایده آل و نوستالژیک را به وجود آورد‌.

لوستر های کوچک متصل

برای داشتن روشنایی موثر در یک راهروی تاریک‌، با یک ردیف از لوستر های کوچک متصل به هم‌، شکلی یکپارچه ایجاد کنید‌. این گزینه در عین ظرافت‌، نور داخل یک فضا را به حداکثر می رساند‌.

لوستر کریستال

نمای لوستر در مدل های کریستالی ، بهترین گزینه برای خانه هایی است که به سبک کلاسیک طراحی شده اند‌. کریستال های به کار رفته در آن ها‌، نور را منعکس می کند و زیبایی فوق العاده ای به فضا می بخشد‌.

نورپردازی انواع لوستر راهرو

اگر راهروی طویل دارید‌، لامپ های سقفی در یک خط حسی از گالری هنری به فضا می دهد‌. با این روش امکان نمایان کردن عکس های خانوادگی یا هنر های افراد خانواده به طور برجسته مهیا می شود. این نوع نور پردازی برای راهرو هایی با عرض کم و طویل مناسب است. برای کوتاه تر جلوه دادن راهرو های طویل از تنوع نورپردازی استفاده کنید‌؛ برای مثال ترکیب نور سقفی و دیواری و یا خطی. راهرو نصب شده، بستگی دارد. معمولا میزان روشنایی با متراژ فضای راهرو مطابقت دارد.

لامپ هالوژن و انواع آن
بیشتر بخوانید

ایده های لوستر مناسب راهرو

درباره فضای حاکم بر راهرو با توجه به محدودیتی که وجود دارد، این امکان وجود دارد که برای زینت بخشی بیشتر نمای راهروها ایده هایی را به کار بست که از این قرار است:

انواع-لوستر-راهرو

ایجاد نقطه کانونی

شما می توانید با استفاده از یک لوستر یک نقطه کانونی را در راهرو ایجاد نمایید تا با ایجاد سایه روشن این مکان را برای خودتان جذاب تر کنید. خطوط و جزئیات ریز یک آویز می تواند در ایجاد یک طرح مدرن یا کلاسیک موثر باشد.

انتخاب چند مدل روشنایی

برای استفاده عملی و روزمره از یک لوستر و برای ایجاد احساس گرم تر و جوی بهتر هنگام حضور مهمانان‌، از چراغ های دیواری نیز می توانید بهره ببرید زیرا ترکیب هر دو در یک فضا امکان تطبیق پذیری بهتری را فراهم می کند.

تضاد لوستر با رنگ راهرو

اگر برای راهرو خود لوستری با رنگ متضاد انتخاب نمایید، از یکدست شدن و مورد توجه بیش از حد قرار گرفتن فضا جلوگیری می کند و ظاهری جذاب به فضای شما می بخشد. این تضاد باعث می شود چشم افراد هنگام گذر از این مکان، خسته نشود. اگر کاغذ دیواری آبی در راهرو استفاده نموده اید، انتخاب یک لوستر طلایی می تواند ایده بسیار زیبایی برای این مکان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!