نورپردازی منزل با هالوژن

نورپردازی با هالوژن

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

نورپردازی اصولی منزل با هالوژن

لامپ‌های هالوژن در دکوراسیون داخلی منزل به منظور نورپردازی استفاده می شوند. استفاده از این نوع لامپ‌ ها علاوه بر اینکه برای صرفه‌ جویی در مصرف برق مفید می باشند. بلکه نورپردازی خاصی به محیط خانه می بخشند. لامپ های هالوژن برای استفاده بر روی کناف و سقف‌ های کاذب بسیار مناسب هستند. بهترین انتخاب نوع هالوژن‌ ها باید بر اساس نوع مبلمان و دکوراسیون خانه انجام گیرد.

انواع نورپرداژی با هالوژن

نورپردازی سقف کاذب

یکی از ایده هایی است که می‌تواند ایده ای برای نورپردازی سقف آشپزخانه باشد. در نمونه زیر از یک لوستر آویزی در مرکز آشپزخانه به عنوان نورپردازی پیرامونی استفاده شده  و در کنار این نور برای زیبایی و نور بیشتر از چراغ‌های ال ای دی در اطراف سقف کاذب استفاده شده است و برای تاکید به سقف کاذب از نورهای مخفی در لبه‌های داخلی سقف نیز استفاده کرده اند.

دکوراسیون منزل با هالوژن

نورپردازی سقف با کناف

در نورپردازی بر روی کناف می‌توانید در سقف اصلی بخش‌های نورپردازی را تعبیه کنید تا پس از اتمان کار سقف، نورها در جای خود قرار بگیرند. نورپردازی سقف با کناف بهترین و جذاب ترین ایده برای سقف آشپزخانه است. به کمد کناف می‌توانید طرح‌های متنوعی در سقف ایجاد کنید و به کمک نورپردازی به جان تازه ای بدهید.

ایده‌ها و طرح‌های مختلفی برای نورپردازی محیط خانه وجود دارند. یکی از این ایده‌ها، استفاده از هالوژن بر روی کناف است. کناف نوعی صفحه روکش‌دار گچی است که به راحتی در هر خانه‌ای نصب می‌شود. کنافی که بر روی دیوار استفاده می‌شود حالت دیوار جدا کننده دارد. اما اگر از کناف بر روی سقف استفاده شود به آن سقف کاذب گفته می‌شود. کناف‌ها با توجه به طرح‌ها و مدل‌های متنوعی که دارند در دکوراسیون خانه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوستر اتاق خواب
بیشتر بخوانید

یکی از جدیدترین ایده‌ها برای استفاده از هالوژن در دکوراسیون داخلی، نصب هالوژن بر روی کناف است. استفاده از هالوژن بر روی کناف، تاثیر زیادی بر زیبایی و روشنایی خانه دارد. هالوژن‌هایی که بر روی کناف نصب می‌شوند نورپردازی خانه را زیباتر نشان می‌دهند.

لامپ‌های هالوژن مناسب‌ ترین چراغ برای استفاده بر روی کناف هستند. طراحان معمولا بر روی کناف‌ها یک باکس نور مخفی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید لامپ‌های هالوژن را به راحتی در این باکس‌های نور قرار دهید. هالوژن‌های LED که بر روی کناف نصب می‌شوند نورپردازی و دکوراسیون خانه را چند برابر شیک‌تر نشان می‎دهند.  هالوژن بر روی کناف یکی دیگر از روش‌های تزئین و نورپردازی بر روی سقف است. شما می‌توانید برای زیبا دیده شدن کناف از لامپ‌های هالوژن رنگی برای تزئین دکوراسیون خانه استفاده کنید.

نورپرداژی های سقف آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه از مهم ترین آیتم‌ها است. انواع نور سقف کاذب وجود دارد از جمله نورهای تاکیدی که به وسیله یا جسم خاصی تاکید می‌کنند. یا نور مخفی در سقف که منبع نوری مشخص نیست و صرفا نور دیده می‌شود و زیبایی و جلوه ویژه ای به فضا می‌دهد یا نور پیرامونی که منبع اصلی است برای مثال نور طبیعی نیز جز دسته نورهای پیرامونی هستند.

 نکات مهم در نورپرداژی آشپزخانه

  • یکی از بهترین فضاها برای نورپردازی، فضای زیر کابینت‌ها است. می‌توانید با استفاده از منابع نوری مناسب در زیر کابینت‌ها نور تعبیه کنید تا فضای بین کابینت‌ها شیک و جذاب شوند.
  • از لوسترهای فانتزی برای نورپردازی استفاده کنید و به فضای کانتر آشپزخانه تاکید بیشتری داشته باشید.
  • اگر در فضا نور طبیعی دارید می‌توانید از منابع نوری کمتری استفاده کنید. زیرا معمولا بیشتر استفاده از فضای آشپزخانه در روز است که در فضاهایی که در آن نور طبیعی وجود دارد اتفاق مناسبی است.
  • برای فضای بین کابینت‌ها از کاشی‌های طرحدار استفاده کنید. و به کمک نورپردازی به آن جلوه بدهید.
  • از ترکیب نورپردازی‌های مختلف می‌توان استفاده کرد، نور مخفی در سقف در زیر کابینت‌ها در کنار لوسترهای آویزی می‌تواند فضای آشپزخانه بدون پنجره را پر نور کند.
  • اگر از هالوژن‌هایی در سقف آشپزخانه استفاده می‌کنید برای آن‌ها ترکیب جذابی طراحی کنید و بدون برنامه آن را به سقف نصب نکنید. این موضوع در زیبایی فضای آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است.
  • از نورهای دیوار نیز می‌توانید در فضای آشپزخانه بهره ببرید. این نوع نورپردازی‌ها می‌توانند به دیوار توجه را جلب کنند.
  • به سبک لوسترهایی که برای آشپزخانه خریداری می‌کنید توجه کنید. سبک و زیبایی آن‌ها در فضای آشپزخانه تاثیرگذار هستند.
  • بهترین رنگ نور مخفی سقف می‌تواند با توجه به رنگ فضا انتخاب شوند. برای مثال نمونه زیر به خاطر وجود کابینت به رنگ تیره از رنگ زرد استفاده شده است تا بهتر به فضا جلوه بدهد.
  • از نورهای مخفی در زیر کابینت‌ها برای تاکید بیشتر روی عناصر استفاده کنید. برای مثال در قسمت هود و اجاق گاز و موارد دیگر.
خرید لوستر اتاق خواب
بیشتر بخوانید

 

دکوراسیون آشپزخانه با هالوژن

نورپردازی سقف پذیرایی با طراحی هالوژن 

اتاق پذیرایی نیاز به نور پیرامونی و اصلی دارد.لامپ‌های هالوژن که بر روی سقف پذیرایی نصب می‌شوند یک فضای رمانتیک و زیبا ایجاد می‌ کنند. اگر نمی‌خواهید روشنایی زیادی در خانه داشته باشید هالوژن‌ها را به راحتی روشن کنید. ترکیب هالوژن با دکوراسیون و مبلمان خانه، زیبایی را دو چندان می‌کند.

نکات مهم در نورپردازی پذیرایی با هالوژن

  • می‌توانید از یک منبع نوری پر نور در مرکز اتاق پذیرایی استفاده کنید و در قسمت‌هایی که سقف کاذب وجود دارد از هالوژن‌های توکار بهره ببرید.
  • برای تاکید و مشخص کردن مرزبندی‌های مبلمان موجود در اتاق پذیرایی از لوسترهای فانتزی استفاده کنید.لوستر یک منبع نوری خوبی برای اتاق پذیرایی است که می‌توان زیبایی فضا را دو چندان کند.
  • آباژور را یک منبع نوری در اتاق پذیرایی در نظر بگیرید. در کنار دیگر منابع نوری در اتاق پذیرایی می‌توان از نورهای رنگی و فانتزی نیز استفاده کرد.دیوارهای دکوراتیو را فراموش نکنید. این مدل دیوارها عوامل خوبی برای زیبایی فضا هستند.
  • نور مخفی پذیرایی یکی از جذاب ترین نوع نورپردازی است که می‌تواند علاوه بر سقف بر روی دیوارها نیز استفاده شوند.
  • انواع نور مخفی کناف وجود دارد که یکی از مدل‌هایش نورهای خطی هستند. تصویر زیر نمونه ای از این مدل نورپردازی سقف پذیرایی است.
  • مرزبندی اتاق پذیرایی را می‌توانید با استفاده از مدل نورپردازی سقف مشخص کنید.
  • با طراحی منبع نوری با فرم مشخص می‌توان به سقف سالن پذیرایی جلوه و زیبایی متفاوتی بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!