تاثیر و اهمیت نورپردازی در منزل

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

اهمیت نور پردازی بر دکوراسیون منزل

یکی از عناصری که در زیبایی و تاثیرگذاری دکوراسیون داخلی منزل مورد توجه قرار می گیرد، نورپردازی است. یک دکوراسیون شیک بدون نورپردازی جذاب نخواهد بود و تمام فعالیت هایی که برای انجام آن صورت گرفته بی نتیجه می ماند.

نورپردازی در منزل نقش اساسی در ایجاد احساس تمایز در فضا داشته و حتی در زمانی که فضا کاملا روشن نیست می تواند مانند اشیاء دکوری و مجسمه ای، فضا را به زیبایی آراسته کند. همچنین در هنگام روشنایی احساسی متفاوت از ترکیب رنگ ها و نورهای ایجاد شده در دکوراسیون پدیدمی آورد.

لازم به ذکر است نور بر قسمت های مختلف دکوراسیون مانند رنگ سطوح و بافت اشیا اثر گذاشته و  نقشی موثر بر روی تیرگی و روشنی فضا و همینطور بزرگی و کوچکی فضا و اشیا داشته باشد. به همین دلیل،  در کنار عواملی مانند انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها و انتخاب رنگ نور مناسب و جهت نور پردازی مناسب می تواند تعادل را در فضا بیشتر کرد و احساس بهتری از فضا در ذهن افراد ایجاد کند.

نورپردازی صحیح می تواند یک مکان معمولی را بسیار با شکوه تر نشان دهد. و برعکس محیطی زیبا را کسل کننده و دلگیر نشان دهد. پس مهم است که هنگام دکوراسیون مراقب قواعد مخصوص نورپردازی محیط خانه باشید.

نورپردازی

تاثیر نورپردازی متناسب

طبق استاندارد های پذیرفته شده ترکیب نور مهتابی (سفید) به همراه نور خورشیدی (زرد) بهترین نور برای چشمان افراد است. که به سلامت چشم آسیب نمی زند .و آزار دید برای افراد در محیط ایجاد نمی کند.

انتخاب لامپ مناسب برای لوستر
بیشتر بخوانید

رنگ سفید اگرچه می تواند محیط را دل باز تر و بزرگ تر نشان دهد، به تنهایی می تواند برای چشم آزار دهنده باشد و محیط را کسل کننده نشان دهد. نور زرد حس محبت، صفا و صمیمیت را القا می کند. البته اگر به تنهایی در محیط کم نوربه کار رود می تواند احساس خستگی ایجاد کند.

پس می توان درصد های مختلفی از دو رنگ را برای قسمت های مختلف و زمان های مختلف در نظر گرفت. مثلا می توانید در هنگام شب ۷۰ درصد نور محیط را از نوع زرد و ۳۰ درصد آن را سفید انتخاب کنید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید و لوستر و روشنایی مناسب هر محیط را باید چگونه انتخاب کنیم؟ در ادامه به انواع نور پردازی در منزل می پردازیم.

انواع نورپردازی در منزل

نور پردازی لایه ای

اولین چیزی که باید بدانید این است که هنگام روشن کردن منزلتان ، تقریبا هر قسمت از منزل نباید با یک عنصر روشنایی عمومی روشن شود. قسمت های مختلف با عملکرد های متفاوت توسط عناصر روشنایی مختلف روشن می شوند.برای مثال، علاوه بر یک منبع نور عمومی در آشپزخانه، باید منبع دیگری نیز بالای میز غذاخوری قرار گیرد. همچنین، در اتاق نشیمن، فضای غذاخوری و محیط اطراف تلویزیون باید با استفاده از روشنایی های مختلف روشن شود. لامپ ها ،چراغ های رومیزی، آباژورها همه وهمه نورهای مناسبی برای نور پردازی لایه ای هستند.

هالوژن ها و نور متعادل و برابر در محیط

اگر منزل شما سقف بلندی ندارد، هالوژن ها یک راه حل عالی برای روشن کردن منزل شما هستند. اگر شما در خانه ای با سقف متوسط که اکثر آپارتمان ها در شهر اینگونه هستند ، ساکن هستید ما می توانیم با استفاده از هالوژن ها نورپردازی متعادل و برابر در محیط داشته باشیم .

تاریخچه لوستر
بیشتر بخوانید

استفاده از چراغ مطالعه در نورپردازی

استفاده از انواع لوستر های چشم نواز

استفاده از لوسترهای سقفی آویزان می تواند به عنوان یک اکسسوری شیک در نظر گرفته شود که به طور مستقیم به دکوراسیون و المان های زیبایی شناختی کمک می کند.با این حال، صرف نظر از ویژگی های زیبایی شناسی، برای نورپردازی و تأکید بر یک منطقه ای خاص که دارای یک عملکرد خاص است، مانند میز ناهار خوری، ضروری می باشد.

چراغ های رومیزی

اگر شما جزو افرادی هستید که بیشتر زمان خود را در محل کار صرف می کنید، فراموش نکنید که علاوه بر منبع نور عمومی که درمحیط کاری استفاده میشود. به یک چراغ رو میزی نیز نیاز دارید.چراغ های رومیزی برای سلامت چشم بسیار اهمیت دارند. و هم از نظر دکوراسیون باعث زیبا دیده شدن اتاق کار شما می شود . می توانید با توجه به دکوراسیون اتاق کار خود، رنگ و طرح مناسب چراغ رومیزی را انتخاب کنید.

آباژورها

آباژورها ، که معمولا برای روشنایی اتاق خواب استفاده می شود و ما را به خواب می برند. می توانند در اتاق های دیگر به عنوان چراغ مطالعه استفاده شوند، چرا که منبع نور آن ها نرم و راحت هستند. هنگام انتخاب آباژور مناسب برای اتاق خواب خود، سبک اتاق و نسبت لامپ را به میز کنار تخت در نظر بگیرید. و سعی کنید یک مدل آرامش بخش و باعث بهم خوردن خواب شما نمی شود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!