لوستر مناسب اتاق کودک

لوستر مناسب اتاق کودک

لوستر مناسب اتاق کودک

لوستر اتاق کودک: اتاق کودک از جمله اتاق‌ هایی است که باید در مورد دکوراسیون آن حساسیت بیشتری به خرج داد. با توجه به اینکه کودکان معمولا از تاریکی وحشت دارند، روشنایی در اتاق کودک به او احساس امنیت می‌ دهد. لوسترهای کودک در طرح‌ های عروسکی و متنوع بسیاری در بازار وجود دارند که می‌ توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

سعی کنید از کودک خود بخواهید تا لوستر مورد علاقه‌ اش را با توجه به رنگ و طرح‌ های مورد نظر خود انتخاب کند. با این کار اتاق خواب او در نظرش جذاب‌ تر خواهد شد. برای نصب ایمن انواع لوستر کودک می‌ توانید از خدمات لوستر آچاره با ضمانت نصب باکیفیت استفاده کنید.

کودک ممکن است زمانی را صرف بازی در اتاق خود کند، بنابراین بهتر است که نورپردازی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. که بتواند محیطی سالم ایجاد کند. با کمی خلاقیت می توانید دیزاین منحصر به فرد و جذابی برای فرزند دلبندتان ایجاد کنید.

نکته اول که در تمامی انتخاب های لوستر برای تمامی فضاها باید توجه کرد، میزان نور مناسب برای فضای مورد نظر می باشد. بنابراین باید متراژ دقیقی از فضای مورد نظر داشته باشید و نکته دوم توجه به جنسیت کودک است. نکته سوم توجه به طرح لوستر است. و نکته چهارم توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش لوستر است.

توصیه مرکز لوستر در هنگام مشاوره خرید برای انتخاب لوستر مناسب برای اتاق کودک این است که مدل انتخابی شما صرفا مناسب سن نوزادی و خردسالی کودکتان نباشد، بلکه با توجه به ظرایف و لطایفی که در انتخاب اکسسوار و دکوراسیون اتاق نوزاد و کودکتان می نمایید به سال های آینده، نوجوانی و حتی جوانی او نیز از امروز دقت نمایید.

لوستر آشپزخانه
بیشتر بخوانید

لوستر-اتاق-کودک

نکات مربوط به خرید لوستر اتاق کودک

شدت نور لوستر اتاق کودک باید دارای قابلیت تنظیمی باشد تا بتوان آن را در شرایط مختلف با توجه به نوع استفاده تغییر داد. لازم است توجه داشته باشید که در ساعاتی از شبانه روز بهتر است نور ملایمی در اتاق وجود داشته باشد. ایجاد نور توسط لوستر به گونه ای باشد که از ایجاد سایه های ترسناک بکاهد و همچنین تاریکی فضا را بگیرد. همچنین میزان نور بسیار زیادی را در محیط ایجاد نکند زیرا نور زیاد سبب آزردن چشم کودکان می گردد.

در هنگام انتخاب لوستر اتاق کودک، به فرزندتان حق انتخاب بدهید. انتخاب نوع رنگ علاوه بر اینکه بر احساسات آنان تأثیرگذار است، محیط جذاب تری را برایشان ایجاد می نماید. انتخاب مناسب رنگ باعث می شود که فضای اتاق کوچک تر و یا بزرگ تر به نظر برسد.

خرید لوستر اتاق کودک را متناسب با فضای آن انجام دهید. لوسترهایی با لامپ سقفی سربالا، چسبیده به سقف یا لایه محافظتی از لامپ به دلیل اینکه نور را به صورت غیر مستقیم پخش می کنند، برای فضاهای کوچک مناسب ترند. در مقابل لوسترهایی با چراغ های آویزان برای اتاق های بزرگ و سقف های بلند گزینه مناسبی می باشد.

ابعاد لوستر کودک

ابعاد مناسب از لوستر را هنگام انتخاب در نظر بگیرید. برای اتاقی با ابعاد 3 در 3، لوستری با عرض 43 تا 50 سانتی متر مناسب است در حالی که اگر اتاق کودک 4 در 4 می باشد بهتر است لوستری با عرض 60 تا 70 سانتی متر را برای وی انتخاب نمایید.

آباژور چیست ؟
بیشتر بخوانید

برای اینکه بتوانید ارتفاع مناسبی را برای لوستر اتاق کودک انتخاب کنید، بهتر است ارتفاع اتاق را بر 4 و همچنین یا بر 5 تقسیم کنید، بدین صورت می توانید ارتفاع مناسب لوستر را بیابید. به طور مثال اگر ارتفاع اتاق کودکتان 3 متر می باشد، اگر آن را بر 4 تقسیم کنید، 75 سانتی متر به دست می آید اما با تقسیم 3 متر بر 5، عدد 60 سانتی متر حاصل می شود، بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده، لوستری با ارتفاع بین 60 تا 75 سانتی متر برایتان کاربردی است.

میزان نور در فضای اتاق کودک بسیار حائز اهمیت است، برخی از چراغ ها تایمردار بوده و به شما این امکان را می دهد که بتوانید میزان روشنایی را تنظیم نمایید. اگر نور محیط زیاد باشد، مغز نمی تواند ترشح کافی از ملاتونین را داشته باشد و در نتیجه در طولانی مدت اثراتی مانند بی حوصلگی، پرخاشگری و یا حتی افسردگی در کودکان اتفاق می افتد.

لوستر اتاق کودک را با درنظرگیری چه پارامترهایی انتخاب کنیم؟

نور و نورپردازی در همه فضاها از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون نور مناسب محیط بسیار کسل‌ کننده و دل‌ مرده به نظر می‌ رسد. اتاق خواب باید به نحوی باشد که آرامش لازم را در فرد به وجود بیاورد. درمورد کودکان اهمیت آرامش بیش از پیش است و حساسیت بیشتری در مورد آن وجود دارد. با این حال روشنایی زیاد نیز به کودک احساس امنیت می‌ دهد. در هر صورت حق انتخاب در مورد رنگ، میزان روشنایی و سایر پارامترها موضوعی است که موجب تقویت فاکتورهای شخصیتی بسیار مهمی همچون اعتماد به نفس و امنیت در کودک می‌ شود.

انواع لوستر
بیشتر بخوانید

لوستر-مناسب-اتاق-کودک-1

استفاده از طرح کارتون های مورد علاقه

کودکان به ویژه در سنین پایین علاقه زیادی به حضور در کنار مادرشان دارند و شب‌ها ترجیح می‌ دهند که کنار او باشند. اگر دکوراسیون و لوستر اتاق خواب کودک به گونه‌ ای انتخاب شود که فضا را برای کودک دلنشین کند، احتمالا از شدت این علاقه به حضور در اتاق مادر کاسته می‌ شود. یکی از ترفندهایی که در این خصوص و هنگام انتخاب وسایل اتاق کودک همیشه پیشنهاد می‌ شود، استفاده از طرح کارتون‌ های مورد علاقه و شخصیت‌ های موجود در آن‌ ها است.

انتخاب این شخصیت‌ ها اصلا کار دشواری نیست. کودکان معمولا خود را به جای کاراکترهای مورد علاقه خود می‌ گذارند و مانند آن‌ ها رفتار می‌ کنند. اگر در محیط خواب و استراحت کودک نیز از این شخصیت‌ ها استفاده شود، احتمالا آن ها ترجیح می‌ دهد وقت بیشتری را در اتاقشان بگذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!