انتخاب لوستر میز غذاخوری

میزغذاخوری لوستر

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

انتخاب لوستر میز غذاخوری

ممکن است فکر کنید که شکل و ظاهر میز غذاخوری تاثیری بر میزان روشنایی و نوردهی یک لوستر یا چراغ ندارد. اما نکاتی وجود دارد که در انتخاب مدل آن می‌ تواند راهنمای خوبی باشد.

اگر ابعاد یک میز بزرگ بوده و نمی‌ توانید از یک لوستر استفاده کنید، انتخاب مدل‌ های دوتایی می‌ تواند ایده‌ آل باشند. این مدل علاوه بر تامین نور در همه قسمت‌ های میز تعادل بصری را نیز برقرار می‌ کند.

چراغ ها و عناصر روشنایی نیز مانند تمام لوازم، اکسسوار ها و مبلمان موجود در خانه دارای سبک ها و کاربرد های متفاوتی هستند. و با سلیقه های مختلف سازگاری داشته و از همه مهم تر برای پاسخ گویی به نیاز های متفاوت طراحی می شوند.

هر مکانی در خانه نیاز به سیستم روشنایی متفاوتی دارد. اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و اتاق غذاخوری به سیستم روشنایی مجزا و به میزان نور متفاوتی نیازمند هستند.

نکات مهم در انتخاب لوستر میز غذاخوری

اندازه مناسب لوستر غذاخوری

قطعا یکی از موارد مهم در انتخاب چراغ و لوستر اندازه آن‌ هاست. اگر نمی‌ دانید که مدل کوچک یا بزرگ را باید انتخاب نمایید، بهتر است به نمای کلی فضای غذاخوری دقت داشته باشید. به این معنا که یک فضا به غیر از میز و صندلی غذاخوری عناصر دیگری مانند کاغذ دیواری، آینه، تابلوی هنری و … داشته و طرح و مدل چراغ می‌ تواند بر دیده شدن یا نشدن آن‌ها تاثیر مستقیم بگذارد.

لوستر میز غذاخوری
لوستر میز غذاخوری

میزان روشنایی لوستر غذاخوری

مسلما نوع لامپ میزان روشنایی لوستر و چراغ را تعیین می‌ نماید، اما مدل کلی چراغ نیز در این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال، لوسترها با بدنه سلب و پوشیده، نور را بیش تر در یک نقطه متمرکز می‌ کنند. و برعکس، بدنه‌ های شفاف‌ تر و شیشه‌ ای روشنایی را پخش خواهند کرد. امروزه مدل‌ های مشبک زیبایی طراحی و ساخته می‌ شوند که با تابیدن نور چراغ سایه‌ های زیبایی را در فضا خلق می‌ کنند.

دکوراسیون منزل با لوستر سفید
بیشتر بخوانید

قرار گرقتن لوستر در مرکز اتاق غذا خوری

لوستری که در بالای میز غذا خوری قرار داده می شود، اگر تنها از یک بخش تشکیل شده و یکپارچه باشد، باید به شکلی نصب شود که کاملا در وسط و مرکز میز غذاخوری قرار بگیرد.

در بیشتر مواقع هنگام ساخت ساختمان ها، محل قرار گیری اشیاء و مبلمان از قبل پیش بینی شده و بر همین اساس کار هایی مانند سیم کشی ساختمان از روی نقشه پیش بینی شده شکل می گیرند.

به همین دلیل ممکن است که گاهی محل قار گیری لوستر با محلی که میز در آن قرار داده می شود متناسب نباشد. در این شرایط اگر سیم کشی موجود به گونه ای باشد که لوستر در وسط میز قرار نگیرد، لازم است که حتی اگر شده با استفاده از سیم کشی روکار و یا روش های دیگر محل قرار گیری لوستر را به وسط میز منتقل کنید.

هماهنگ بودن لوستر میز غذاخوری با سبک داخلی منزل

همان گونه که تمام لوازم، اکسسوار ها و مبل های موجود در خانه را هماهنگ با یکدیگر انتخاب کرده و متناسب با سبک طراحی داخلی مکان خریداری می کنید، لوستری که قرار است بالای میز غذاخوری را روشن کند را نیز باید هماهنگ با سبک موجود خریداری کنید. برای مثال اگر از سبک کلاسیک در طراحی اتاق غذا خوری استفاده کرده اید، لوستر این مکان را نیز باید به سبک کلاسیک انتخاب کنید تا از نظر ظاهری یک هارمونی در فضا ایجاد شود.

نیازی نیست که لوستر میز غذاخوری حتما به شکل آویز انتخاب شود

شاید متوجه این موضوع شده باشید که معمولا چراغ هایی که برای روشن کردن میز غذا خوری تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند به شکل لوستر های بلند و آویزان هستند.

نورپردازی منزل با هالوژن
بیشتر بخوانید

اما به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از لوستر میز غذاخوری در بالای میز یک الزام نیست! لوستر های نزدیک و یا چسبیده به سقف نیز برای استفاده در اتاق غذاخوری مناسب هستند.

به خصوص اگر سقف خانه شما از میزان استاندارد کوتاه تر باشد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که این لوستر ها نیز باید حتما در وسط میز غذا خوری قرار بگیرند.

در این مدل لوستر ها موضوعی که باید مراقب آن باشید این است که از لامپ ها و چراغ های پر نوری که مانند نورافکن یک نور متمرکز ایجاد می کنند استفاده نکنید. این نوع لامپ ها معمولا برای روشن کردن و تاکید بر روی اکسسوار های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

لوستر مناسب میز غذاخوری
لوستر مناسب میز غذاخوری

ارتفاع لوستر های آویز به چه اندازه باید باشد

اگر می خواهید از لوستر های مدل آویز در بالای میز غذا خوری استفاده کنید. برای این که از نظر زیبایی شناسی ظاهری چشم نواز در مکان ایجاد شود لازم است که لوستر حداقل به میزان 70 سانتی متر با میز فاصله داشته باشد. البته بر اساس بزرگی میز و میزان روشنایی که لوستر ایجاد می کند، می توانید از فاصله 80 و یا 90 سانتی متری نیز استفاده کنید. موضوع اصلی و مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که ارتفاع لوستر باید به گونه ای باشد که بتواند تمام سطح میز را روشن کرده و از نظر زیبایی شناسی نیز ظاهری زیبا ایجاد کند.

استفاده از لوستر های چند تکه به جای لوستر یک پارچه

اگر میز غذاخوری شما به شکل مستطیل است. به جای این که از لوستر آویز یک پارچه ای استفاده کنید که تنها یک نقطه را روشن می کند. لوستری را انتخاب کنید که دارای چند تکه بوده و می تواند میز را به طور کامل روشن کند. این لوستر ها هم از نظر ظاهری، زیبایی مدرن به مکان بخشیده و هم تمام سطح میز را به شکلی یک دست روشن می کنند. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از لوستر دو تکه استفاده می کنید. در این شرایط باید به صورت فرضی میز را به دو بخش تقسیم کنید. و هر یک از لوستر ها را در وسط یکی از بخش های میز قرار بدهید.

انواع آبکاری بدنه لوستر
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!