لوستر کلاسیک در منزل

لوستر-کلاسیک

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

خرید لوستر کلاسیک

در زمان خرید لوستر اولین سوالی که به ذهن مشتری می رسد این است که لوستر کلاسیک را با چه رنگ ها و المان هایی در منزل می توان ست کرد. در ابتدا باید مشخص کنید لوستری که خریداری می کنید برای کدام قسمت خانه است و  میزان نوری که لازم دارید به وسیله لوستر تامین شود تا چه حدی است. برای مثال در بیشتر اتاق های غذاخوری از لوسترها استفاده می شود، در نتیجه می توان از لوسترها برای ایجاد ظاهری زیبا در هر اتاقی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و پاسیو استفاده کرد. لوسترهای کلاسیک دارای لامپ های متعدد هستند، اغلب از جنس موادی مانند کریستال، شیشه، چینی، استیل و یا برنج هستند و به شکل و طرح های سنتی تولید می شوند

لوسترهای کلاسیک عموما یاد آور طراحی سنتی و رایج هستند. و شما با دکوراسیون کلاسیک می توانید فضای زیبایی را به وجود آورید. اما امروزه لوسترهای کلاسیک تنوع زیادی پیدا کرده اند و در انواع مختلف تولید می شوند، که همین باعث شده از لوستر کلاسیک بتوان در بعضی طرح های غیر کلاسیک نیز استفاده کرد. تمایل به اصالت باعث شده امروزه همچنان لوسترهای کلاسیک پرطرفدار ترین نوع لوستر در ایران باشد. لوستر های پر شکوه کلاسیک می توانند چشمان هر بیننده ای را مسحور خود کنند، از این جهت با وجود طرح های مدرن و متنوع، همچنان بیشترین فروش در بازار لوستر به لوستر کلاسیک مربوط می شود .

ست-کردن-لوستر-کلاسیک

برخی کشور ها مانند فرانسه و ایتالیا لوستر های بسیار زیبایی از گذشته تولید می کردند که این لوستر ها و این طرح ها امروزه در میان افرادی که دنبال اصالت می گردند بسیار پر طرفدار می باشد . درواقع شاید بتوان این لوستر ها را کلاسیک ترین و قدیمی ترین انواع لوستر نام برد.

محیط پذیرایی باید نوری گسترده داشته باشد، تا تمام محیط را روشن کند. به همین دلیل در پذیرایی لوستر در مرکز سقف نصب می‌ شود. و قسمت اصلی تامین نور را بر عهده دارد. در پذیرایی از لوسترهای سقفی و  لوستر شاخه ای استفاده می‌کنند که از بالاترین نقطه، نور را به همه جا برساند. ابعاد لوستر و تعداد شاخه‌ های آن با توجه به متراژ فضا متفاوت است. اگر سقف منزل‌ تان کوتاه است، لوسترهای سقفی که به سقف می‌ چسبند و اگر سقفی بلند دارید، لوسترهای شاخه ای که توسط زنجیر از سقف آویزان هستند، خریداری کنید.

آشنایی با انواع سرپیچ لامپ
بیشتر بخوانید

ست کردن لوستر کلاسیک بستگی به سلیقه و ترکیب رنگ محیط زندگی شما دارد. از مزیت های لوستر کلاسیک این است که به راحتی با انواع مختلف سبک دکوراسیون ست می شود. برای ست کردن لوستر کلاسیک در پذیرایی بهتر است لوستر را با فرش و مبلمان پذیرایی ست کنید .

انواع لوستر کلاسیک

برای شروع ، شما می توانید یک یا چند وسیله مهم را به عنوان معیار قرار دهید. و بعد هم متناسب با آن ها دست به انتخاب سایر وسایلی بزنید که با آن هماهنگ و متناسب هستند. توصیه ما این است که از مبلمان شروع کنید. انتخاب مبلمان مناسب می تواند معیار خوبی برای تعیین و طراحی دکوراسیون منزل شما به حساب آید.

لوستر های کلاسیک مدرن

از تاثیر لوستر های کلاسیک در فضا های مدرن صنعتی نباید غافل شد. اینکه شما استفاده از لوستر های کلاسیک را ملزم به دکوراسیون سنتی و کلاسیک کنید، کاری معمول است. زیبایی که لوسترهای کلاسیک در فضای مدرن ایجاد میکنند، یک تضاد وصف ناپذیر می‌آفریند که گرمای حاصل از آن در دل سردی دکوراسیون صنعتی، خودنمایی میکند. یک درخشندگی فوق العاده که میتواند فضایی متفاوت و دوستداشتنی را خلق کند.

لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است؟

لوسترهای سبک کلاسیک یکی از قدیمی ترین سبک های لوستر برای دکوراسیون هستند که به سال های بسیار دور باز می گردند. تمام کاخ ها و خانه های سلطنتی امپراطوری، پادشاهی از گذشته تا به امروز الهام گرفته از سبک های گوناگون دکوراسیون کلاسیک می باشند که به همین سبب از لوستر های کلاسیک یا به عبارت دیگر لــوستر های سلطنتی به عنوان منبع روشنائی این سبک دکوراسیون ها به کار برده می شوند. این سبک لوستر های کلاسیک زیبایی و پر زرق و برق بودن را به تمامی تجهیزات مورد استفاده منتقل خواهد کرد.

به بیان دیگر از لوستر کلاسیک برای انواع محیط های داخلی که به این سبک و همچنین سلطنتی نزدیک است، استفاده می کنند. برای مثال می توانید در بخش اتاق خواب، راهرو، پذیرایی و آشپزخانه از این لوسترها استفاده نمائید.

لوستر کلاسیک منزل متناسب با اتاق غذاخوری

اندازه مناسب برای لوستر بالای میز ناهارخوری ، چیزی در حدود نیم یا دو سوم از وسعت میزی است . اگر از لوستر کوچک استفاده کنید نور نمی تواند به خوبی تمام نقاط میز را به صورت یکنواخت، روشن کند و در موقع صرف غذا مشکل ساز می شود. چنان چه اندازه لوستر را بزرگتر از حد مجاز در نظر بگیرید، سبب می شود نور با شدت بالایی بتابد و چشم را آزار ببیند. دقت داشته باشید لوسترهای آویز را خیلی با فاصله نزدیک از میز قرار ندهید، چون مانع دید بصری مناسب در فضا می شود.

دکوراسیون منزل با لوستر سفید
بیشتر بخوانید

نحوه-ست-کردن-لوستر-کلاسیک

لــوستر کلاسیک مناسب پذیرائی 

پذیرایی باید دارای منبع نوری گسترده باشد، تا بتواند تمام محیط را روشن کند. به همین دلیل در پذیرایی لوستر در مرکز سقف نصب می‌ شود و قسمت اصلی تامین نور را بر عهده دارد. در پذیرایی از لوسترهای سقفی و  لوستر شاخه ای که از انواع لوستر های کلاسیک هستند استفاده می‌ کنند که از بالا ترین نقطه، نور را به همه جا منتقا کند. ابعاد لوستر و تعداد شاخه‌ های آن با توجه به متراژ فضا تعیین می شود. اگر سقف منزل و یا محل مورد نظرتان کوتاه است، لوسترهای سقفی که به سقف می‌چسبند تهیه نمائید و در غیر این صورت اگر سقفی بلندی دارید، لوسترهای شاخه ای که توسط زنجیر از سقف آویزان هستند، خریداری فرمائید.

ست کردن لوستر کلاسیک به سلیقه و ترکیب رنگ محیط زندگی شما بستگی دارد. از مزیت های لوستر کلاسیک این است که به راحتی با انواع مختلف سبک دکوراسیون ست می شود. برای ست کردن لوستر کلاسیک در پذیرایی بهتر است لوستر را با فرش و مبلمان پذیرایی ست کنید.

لوستر کلاسیک منزل مناسب اتاق خواب

لوستر مناسب اتاق‌خواب، لوسترهای کلاسیک کلاهک ‌دار پارچه‌ای هستند. که به صورت غیر مستقیم نور را در محیط پخش می‌کنند . معمولا در اتاق خواب از دیوارکوب و آباژورهای رو میزی کلاسیک هم استفاده می‌ شود تا تکمیل کننده نور اتاق باشند. استفاده از لوسترهای کلاسیک در اتاق خواب شاید تازگی نداشته باشد ولی میتواند فضایی متفاوت نسبت به فضاهای دیگر خلق کند. و از ایجاد یک فضای یکنواخت و خسته کننده جلوگیری کند. معمولا لوستر های کلاسیکی که در اتاق خواب استفاده میشوند باید کوچک تر و رنگ ملایم تری داشته باشند. ولی توجه کنید که در نهایت این شما هستید که می توانید با توجه به رنگ بندی موجود در اتاق خواب, لوستر را با بقیه وسایل ست کنید.

انتخاب لوستر متناسب با مبلمان منزل

اگر تصمیم به خرید لوستر دارید باید این را بدانید که عوامل و مسائل زیادی وجود دارد که در انتخاب نوع لوستر شما تاثیرگذار است. اولین مسئله ای که باید در رابطه با انتخاب لوستر در نظر بگیرید تناسب آن با سبک حاکم بر فضا می باشد. برای نمونه اگر شما با استفاده از مبلمان راحتی و مدرن، سبک دکوراسیون منزل خود را مدرن کرده اید. بهتر است که به دنبال لوسترهایی باشید که دقیقا از همین سبک تبعیت می کنند.

انواع لوسترهای برنزی
بیشتر بخوانید

در چنین حالتی خرید لوسترهای بسیار مجلل، لوکس و کلاسیک انتخاب اشتباهی می باشد. که تناسب سبکی دکوراسیون منزل شما را بر هم زده و هیچ هماهنگی با مبلمان راحتی شما نخواهد داشت. بنابراین اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و مینیمال است و به دنبال همین مسئله نیز در فضای خانه خود مبلمان راحتی و مدرن دارید بهتر است که به سراغ لوسترهایی بروید که از متریالی همچون نقره، برنج، برنز و… ساخته شده اند و طراحی ساده تر و کم جزییات تری نسبت به لوستر های کلاسیک دارند.

لوستر کلاسیک خارجی

لوستر های کلاسیک خارجی هم در بازار ایران موجود می باشند که البته مخاطبان ویژه خود را دارند. به موجب آن که این لوستر ها غالبا کیفیت بالایی دارا می باشند. البته در صورتی که ساخت ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی باشند. قیمت لوستر کلاسیک خارجی اکثرا از سایر لوستر ها بیشتر بوده. این بدان دلیل می باشد که با دلار محاسبه می گردد.

باید اطلاع داشته باشید که اغلب لوستر های خارجی الهام از مدل هایی می گیرند که از خلاقیت ویژه ای در آن ها بکار رفته است. انواع لوسترهای دوشاخه، سه شاخه، چند شاخه و یا لوستر هایی که دارای شکل و شمایلی متفاوت هستند در دکوراسیون داخلی منازل به خوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

مواردی که بیان شد بدین معنا نیست که لوسترهای ساخت ایران بی کیفیت هستند، بلکه بر عکس لوسترهایی که توسط هنرمندان ایرانی طراحی و ساخته می شودف جزء لوسترهای بسیار زیبا و ظریف است که می توان آن ها را با لوسترهای کلاسیک خارجی نیز مقایسه کرد.

قیمت لوستر کلاسیک 

عوامل متعددی روی قیمت لوسترها مخصوصا لوسترهای کلاسیک تاثیر گذار می باشد. فارغ از گران یا ارزان شدن لحظه‌ای لوستر ها، در میان مدل‌ های مختلف لوستر کلاسیک، عواملی مانند جنس بدنه، شرکت سازنده، کیفیت لوستر، نوع لامپ به کار رفته در لوستر و خارجی یا ایرانی بودن لوستر، روی قیمت نهایی لوستر تاثیر می‌گذارد.

به طور کلی شما می‌ توانید لوستر های سبک کلاسیک را با قیمت حدود 300 هزار تومان تا 30 میلیون تومان خریداری نمائید. لوسترهای سقفی کلاسیک نسبت به لوستر های شاخه‌ای ارزان‌ تر هستند. پس اگر بودجه‌ ی کمتری دارید، می‌ توانید روی لوستر های سقفی حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!