انواع لوستر سقفی مدرن و کریستالی

لوسترهای سقفی مدرن

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

انواع لوستر سقفی کریستالی 

لوستر سقفی کریستالی کریستالی جزو اساسی‌ ترین و مهم‌ ترین المان‌ های نورپردازی دکوراسیون منزل هستند. منازلی که دکوراسیونی مدرن دارند با حضور لوستر های سقفی یا مدرن جلوه زیباتری به خود می‌ گیرند. یکی از انواع جدید ترین مدل‌ های مدرن لوستر، چراغ‌ های آویز یا خطی هستند که ظاهری شیک و زیبا به هر خانه‌ ای می‌ دهند. ویژگی اصلی این مدل از لوستر همانطور که از اسمش مشخص است، حالت آویزی آنها از سقف است.

لوستر های خطی عموما به سه شکل مربع کریستالی بر روی یک صفحه مستطیل شکل می باشند و ارتفاع آن‌ ها تا ۴۰ تا ۸۰ سانتی‌ متر تنظیم می‌ شود.  در ادامه این مقاله به معرفی انواع لوستر آویز مدرن، کریستالی و خطی می پردازیم.

انواع لوستر سقفی کریستالی مدرن

از اصلی‌ ترین ویژگی‌ هایی که در انتخاب یک لوستر باید در نظر داشته باشید، جنس آن ها است. انواع مدل‌ های لوستر سقفی کریستالی مدرن براساس جنس، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

لوستر سقفی کریستالی کلاسیک

یکی از متریال‌ هایی که انسان از همان اول رابطه خوبی با آن پیدا کرد و تا همین امروز در بسیاری از وسایل استفاده می‌ شود چوب است. هر روزی که می‌گذرد وسایل مدرن و شیک شامل آن‌ هایی می‌ شوند که جنس چوبی دارند. چوب نوعی از متریال هایی است که می توان وسایل شیک و مدرنی را با آن طراحی کرد. به همین دلیل لوستر های چوبی نیز برای آن دسته از افرادی که به سبک مینیمال و ساده در طراحی منزل شان علاقه دارند، بیشتر وسایل چوبی را می‌ پسندند. زیرا چوب ماهیتی ساده و بدون تجملی دارد. یکی دیگر از مزایای استفاده از چوب در لوسترهای آویز، سبک بودن آنها است و این‌ که می‌ توان آن را با خاطری آسوده از سقف آویزان نمود.

انتخاب لوستر میز غذاخوری
بیشتر بخوانید

نکته مهمی که در زمان خرید لوستر های سقفی چوبی باید به آن توجه نمایید جنس آن است. چرا که اگر این لوستر ها جنس مناسبی نداشته و لعاب‌ کاری نشده باشند، ممکن است در جاهای مربوط خیلی زود آسیب دیده و پس از مدتی خراب شوند.

لوستر-خطی

لوستر سقفی کریستالی کریستالی

در قدیم یعنی زمانی که لوستر ها تازه آمده بودند، از کریستال‌ های زیادی برای تزئین آن ها استفاده می شد و بیشتر حالت تجملی و اشرافی داشتند و فقط مخصوص افراد ثروتمند بودند. چرا که در آن روز ها بیشتر از هر چیز کریستال نشانی از شکوه و جلال و ثروت بود.

اما با گذشت زمان و پیشرفت جوامع، لوسترها دیگر حالت تجملی خود را از دست داده و در دسترس همگان قرار گرفتند اما همچنان تنها موردی که حفظ شد استفاده از کریستال در تزیین لوستر ها بود. یکی از دلایل استفاده از کریستال علاوه بر زیبایی، ساطع کردن نور به خوبی در اطراف و کمک به نورپردازی محیط می باشد. امروزه برخلاف نظر  عموم که فکر می کنند لوستر های کریستالی دمده شده و فقط در خانه هایی به سبک سلطنتی استفاده می شوند،اما لوستر های کریستالی با طرح های متنوع خود نمای زیبایی به منازلی با سبک مدرن می بخشند. لوسترهای سقفی مدرن نیز کریستال دارند. اما تعداد کریستال‌های آن بسیار کمتر از قبل است و طوری ساخته شدهاند که حالت سادگی و زیبایی خود را حفظ نموده اند.

لوستر سقفی کریستالی فلزی

هر کدام از فلزات با توجه به مواد تشکیل‌ دهنده آن‌ ها کاربری و جنس متفاوتی دارند. بیشترین فلزاتی که برای لوسترهای آویزان استفاده می‌ شوند ازجنس برنج، برنز و آلومینیوم می باشند. این نوع از فلزات هم درخشندگی زیبایی دارند و هم در دسترس بیشتری نسبت به سایر فلزات هستند.

لوستر اتاق خواب
بیشتر بخوانید

لوستر خطی آویز

لوستر خطی مدرن یا مدل لاینر به لوستر هایی می‌ گویند که در خانه‌ هایی که دکوراسیون سبک مدرن دارند دیده می‌ شود. این نوع از لوستر به‌ خاطر ظاهرشان، بیشتر در بالای میز های غذاخوری نصب می‌ شوند. به همین دلیل آن‌ ها را می‌ توان در انواع رستوران‌ ها یا کافه‌ های مدرن مشاهده نمود.

عنصر اصلی استفاده شده در طراحی این لوسترهای مدرن، چوب میباشد و بعد از آن ترکیبی از فلزها، کریستال و شیشه هم به آن اضافه می شوند. لوسترهای خطی سبک مدرن و معاصر دارای تنوع خیلی زیادی هستند و این موضوع این را درمورد آن‌ ها نشان دهنده این است که تمامی خصوصیات عملکرد و زیبایی را در کنار یکدیگر به‌ خوبی حفظ کرده‌ اند.

مزایای استفاده از لوستر خطی مدرن

این لوستر به دلیل داشتن اشکال خطی و شکل مستطیلی انعطاف‌ پذیری زیادی دارد و می‌ تواند با سبک‌ های مختلف دکوراسیون تطابق پیدا کند. از لوستر های خطی میتوان در فضاهایی مانند میز ناهارخوری، جزیره، اپن آشپزخانه و بار استفاده نمود.

از مزایای دیگر این نوع از لوستر ها سادگی آنهاست و تعادل و هماهنگی که در فضا ایجاد می‌ کنند. البته این موضوع هم وجود دارد که هر خانه‌ ای با توجه به مدل و نوع دکوراسیونی که دارد، یک نوع لوستر به فضای آن می‌ خورد که با توجه به آن باید انتخاب شود.

فضای مناسب برای نصب لوستر سقفی کریستالی مدرن

لوستر های خطی را در جاهای مختلف خانه می‌ توان نصب کرد. ازجمله:

اتاق ناهارخوری

اتاق غذاخوری از فضاهای مناسب و ایدئال برای نصب لوسترهای خطی می باشد. این مدل از لوستر مقداری روشنایی را به‌ صورت یکنواخت از خود ساطع کرده و بر روی میز به‌صورت یکنواخت پخش می‌ کند.

انتخاب لوستر مدرن 
بیشتر بخوانید

انواع-لوستر-خطی

آشپزخانه

بهترین مکان نصب لوسترهای آویز مدرن، آشپزخانه، اپن و جزیره هستند. البته آن‌ ها را باید در مرکز آشپزخانه قرار دهید تا نور کافی به همه جای آن برسد. میزان نور لوستر در کار و فعالیت در آشپزخانه تأثیر خیلی زیادی دارد.

محوطه و فضای باز

مکان مناسب دیگری که لوستر های خطی در آن‌ ها مناسب هستند، حیاط‌ های بیرونی، تراس و بالکن‌ ها هستند. اگر منزل تان فضا و محوطه بیرونی داشته باشد و برای دورهمی‌ های دوستانه و خانوادگی از آن استفاده می‌ کنید، می‌ توانید از این لوستر ها در قسمت بالایی نشیمن استفاده کنید.

جنس لوسترهای لوستر سقفی کریستالی مدرن

جنس هر لوستری ماهیت آن را مشخص می‌ کند و این موضوع یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ ها در دسته‌ بندی لوستر ها است. همان‌ طور که گفته شد لوستر ها می‌ توانند از فلز، چوب یا کریستال باشند. بیشترین فلزاتی که در ساخت لوستر از آن‌ ها استفاده می‌ شود نیز برنز، برج و آلومینیوم هستند.

اما بدنه این لوسترها بیشتر از مواد پلاستیکی یا چوبی هستند. چرا که آن‌ ها طرحی مدرن دارند و مشخصه اصلی‌ شان سادگی و مینیمال بودن است. در بین لوستر های آویز خطی خیلی کم پیش می‌ آید که از کریستال برای بدنه آن استفاده شود. نکته دیگر آن که برخلاف لوسترهای سنتی که حالت درخشان داشتند، لوستر های آویز مدرن رنگ کدر و مات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!