چگونه لوستر سنگین را روی دیوار گچی نصب کنیم؟

چگونه لوستر سنگین را روی دیوار گچی نصب کنیم؟

سقف کاذب گچی و کناف چیست؟

سقف کاذب گچی ورقهایی با روکش گچ هستند که در بعضی موارد با روکش پی وی سی و آلومینیوم و … مقاومت این تخته های گچی را بالاترمیبرند. این نوع سقف کاذب بدلیل اینکه نخستین بار توسط شرکت کناف در آلمان تولید شده با نام سقف کناف نیز شناخته میشود. در ادامه با اجرای سقف کناف و ویژگی های ظاهری آن بیشتر آشنا خواهید شد. در اینجا میخواهیم درباره نصب لوستر سنگین روی دیوار گچی با شما صحبت کنیم.

لوستر سنگین روی دیوار گچی

سقف گچی یا پانل‌های گچی، یکی از انواع سقف‌ های کاذب است. سقف‌های کاذب در اصطلاح به سقف‌هایی گفته می‌ شوند که با فاصله ی کم و پایین‌ تر از سقف‌ های اصلی تعبیه می‌ شوند. این سقف‌ ها از آن جهت اضافه می‌ شوند که تاسیسات نصب شده بر روی سقف اصلی و ایرادات آن، دیده نشوند. در این صورت سقفی بدون ایراد و یکدست میبینید اما سقف‌های کاذب به شما امکان نورپردازی و ایجاد طرح‌ های مناسب با دکوراسیون داخلی بر روی سقف را نیز می‌ دهند. این سقف‌ ها می‌ توانند از شما در برابر زلزله هم محافظت کنند.

سقف کاذب گچی به آن دسته از سقف‌ هایی گفته می‌ شود که روکشی از گچ دارد. این ورق‌ ها گاه برای بالا بردن مقاومت گچ از پی وی سی(pvc) یا آلومینیوم ساخته شده و با گچ روکش می‌ شوند‌‌.‌ پس از آن این پانل‌های آماده بر روی سقف تعبیه می‌شوند. این سقف‌ ها به سقف‌های کناف نیز معروف هستند. وجه تسمیه‌ ی آن شرکت کناف است که اولین بار آن را تولید و روانه‌ ی بازار کرده است.

دکوراسیون منزل با لوستر سفید
بیشتر بخوانید

نحوه نصب لوستر بر روی دیوار گچی

همانطور که گفتیم سقف‌ های گچی متشکل از تخته‌‌ های بزرگ فلزی است که با گچ روکش شده‌اند‌. این امر باعث می‌ شود تا کار تمیز کاری سقف به سرعت پیش رود. برای این‌که بتوانید لوسترهای سنگین را بر روی این سقف‌ها سوار کنید، باید حتما نکاتی را در نظر بگیرید. لوستر‌ها به دو نوع سقفی و آویز در بازار موجود هستند.

نصب لوستر

در هنگام سقف گچی بر روی سقف اصلی، سازندگان ساختمان در کنار هر سیم‌ کشی و شعله‌ ی برقی، قلاب و زنجیری را متصل می‌ نمایند. این قلاب و زنجیر از سقف گچی آویزان است. به وسیله‌ ی این موارد ما می‌ توانیم محل نصب لوستر را بررسی نماییم. از طرفی کار نصب لوستر بسیار آسان خواهد بود.

اما اگر سازنده این موارد را رعایت نکرده باشد، کار با دشواری روبرو خواهد شد. نه تنها باید محل نصب قلاب و زنجیر و شعله‌ ی برقی را مشخص کنید، بلکه نصب قلاب و زنجیر نیز کمی مشکل ساز خواهد بود. در ابن صورت باید ابتدا به لوستری که می‌ خواهیم نصب کنید توجه کنید. اگر لوستر شما وزن کمی داشته باشد، با یک قلاب پروانه دار می‌ توانید اقدام به نصب لوستر کنید.

انواع مدل های سقف کاذب

  1. سقف کاذب لمبه چوبی.
  2. لمبه آلومینیومی.
  3. سقف کاذب با قطعات پیش ساخته از پلاستیک، شیشه و فلز.
  4. سقفی که با توفال پوشیده شده و یا با آجر اجرا می شود.

نصب لوستر سنگین روی دیوار گچی سقف

اگر لوستری را از فروشگاه تهیه کرده اید و قصد نصب آن را دارید و آن خیلی سنگین است. و سقف توان کافی برای نگه داشتن آن را ندارد، ممکن است سقف همراه با پیچ ها کنده شده و فرو بریزد بنابراین باید دقت داشته باشید که این اتفاق خطرناک روی ندهد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید وزن جدیدترین مدل لوستر خود را به وسیله یک زنجیر روی سقف پخش و مهار کنید و برای ایجاد تعادل در لوستر، ازپیچ پروانه کمک بگیرید. این حالت برای لوسترهای سقفی که قطرشان کمتر است، مناسب می باشد.

چراغ COB
بیشتر بخوانید

اما برای لوسترهای سقفی که سنگین هستند و طول و عرض بیشتری دارند، می توان از روشی متفاوت استفاده کرد. یعنی  زنجیر را از میان لوستر رد کنید و یک یا دو میلگرد را در امتداد طول و عرض لوستر خود قرار دهید و به زنجیری که در وسط قرار دارد متصل کنید تا با این کار، سنگینی لوستر سقفی روی میلگردها پخش شود. می توانید برای تعادل بیشتر، اطراف لوستر خود را به کمک پیچ پروانه مهار کنید.

نصب لوستر سقفی در یونولیت

چنانچه لوستر کفی صفحه ای خریداری کرده اید نیازی نیست کار خاصی انجام دهید می توانید به سادگی صفحه لوستر را روی محل نصب کنید. اما در مورد لوسترهای آویز باید قبل از نصب، سقف گچکاری شود. با پر کردن سوراخ سقف برای اطمینان از یک قطعه + شکل برای پخش شدن وزن لوستر روی سقف کاذب استفاده می شود. این قطعه را می توان با پیچ به سقف وصل کنید تا وزن لوستر روی سطح بیشتری تحمیل شود. برای نصب لوستر در سقف یونولیتی یا گچی با این شماره ۰۹۱۴۴۴۹۶۹۶۲ تماس بگیرید. عملیات دیرل کاری و نصب زنجیر به همراه کارهای برقی و سیم کشی برق در کمترین زمان انجام می شود.

بنابراین اگر میخواهید که یک لوستر سنگین را روی سقف کاذب نصب کنید، باید ابتدا به این نکات توجه داشته باشید:

قبل از هر کاری، ابتدا مشخص کنید که چه مدل لوستری می خواهید نصب کنید، یعنی از نوع آویز است یا سقفی؟ باید سقف محل مورد نظر را از نظر وجود داشتن قلاب و زنجیر و مدل آن بررسی کنید. بعضی از ساختمان سازان در کنار شعله برق، یک زنجیر یا قلاب وصل می کنند تا نصب لوستر آسان تر شود. این کار باعث راحتی بیشتر در زمان نصب لوستر خواهد شد. اما بعضی دیگر این کاررا نمی کنند و نبود زنجیر و قلاب، کار شما را سخت تر خواهد کرد.

انواع قلاب لوستر
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!