انتخاب لوستر شاخه ای

لوسترشاخه ای

انتخاب لوستر شاخه ای

انتخاب لوستر شاخه ای در واقع یکی از لوسترهای بسیار مجللی هستند که برای هر خانه‌ی لوکس و زیبایی پیشنهاد می گردد. این سبک لوستر به جای اتصال به یک منبع نور، چند منبع نور دارد و مانند شاخه‌ های درخت پیچ و تاب خورده به سمت بالا و پایین شکل میگیرد . این سبک از لوسترها می ‌توانند از جنس برنج (لوستر های برنزی) معروف باشد و یا ترکیبی از برنج و کریستال.

معمولا کریستال‌ ها به صورت تزیینی روی بدنه‌ ی لوستر سوار می ‌شوند. در برخی از اوقات این لوسترها از فلزهای دیگر نیز ساخته می ‌شوند . سبک ‌هایی از لوستر شاخه ‌ای نیز از جنس چوب و شیشه می باشند که در دسته‌ی لوسترهای روستیک قرار می‌ گیرند. هدف از ساختن این لوسترها، این است که نوردهی بسیار زیادی دارند و در بسیاری مواقع نیز سبک‌ های مختلفی از آن ها وجود دارد که می توان بر اساس نوع دکوراسیون منزل آن ها را تهیه کرد.

جنس و رنگ بدنه لوسترهای شاخه ای

در لوستر شاخه ای یکی از مهم ترین قسمت ها بدنه اصلی محصول و جنس آن است به دلیل آن که برخلاف لوستر کریستالی، قسمت اعظمی از لوستر را بدنه اصلی تشکیل داده است. بدنه لوستر شاخه ایی شامل دو قسمت است:

  • تنه اصلی
  • شاخه ها

لوسترهای-شاخه-ای

نوع سرپیچ در لوسترهای شاخه ای

 سرپیچ های لوستر شاخه ای در دو استاندارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  •  شمعی(E14)
  •  معمولی(E27)

سرپیچهای شمعی از نظر اندازه به نسبت سرپیچ معمولی سایز کوچکتری را دارند. و لامپ با سرپیچ شمعی نیز از نظر اندازه و شکل با لامپ های سرپیچ معمولی متفاوت است. کوچک بودن این لامپ ها رابطه مستقیمی با میزان نور آن ها دارد، لامپ های سرپیچ شمعی موجود در بازار چند نوع هستند که در زیر به بررسی هر کدام از ان ها می پردازیم:

انواع آباژور
بیشتر بخوانید

لامپ سرپیچ شمعی رشته ای

از جمله نکات بسیار مهم که می توان درباره این نوه سرپیچ ها بیان کرد، به صورت زیر است:

  • لامپ های پرمصرف قدیمی که قطعا روی لوستر ها دیده اید که توان مصرفی ۶۰ و ۴۰ وات را داشتند.
  • این نوع از لامپ ها بیش از ۹۰% برق مصرفی را به حرارت تبدیل می کنند، همین حرارت سبب بروز آسیب به لوستر می گردد.
  • لامپ های پر مصرف هم چنین سوخت و سوز لامپ را به شدت افزایش داده و مصرف برق بسیار بالایی را نیز دارند.

لامپ سرپیچ شمعی ال ای دی

 لامپهای ال ای دی کم مصرف که در توان های مختلف در بازار عرضه می شود .که بالاترین آن ۹ وات است. از جمله نکات مهم درباره آن ها به صورت زیر است:

  • این لامپ ها از تکنولوژی ال ای دی بهره می برند که نور مطلوب و مصرف و حرارت بسیار پایینی دارند.
  • این مدل لامپ ها معمولا به رنگ سفید بوده و با برخی لوستر ها همخوانی ندارند.

لامپ سرپیچ شمعی فیلانتی

 جمله نکات بسیار مهم درباره این لامپ ها را به صورت زیر بیان کرده ایم:

  • این لامپ ها نیز همانند لامپ های  لوستر ال ای دی فوق کم مصرف بوده. ولی شکل و شمایل بسیار زیباتری نسبت به لامپ های ال ای دی دارند.
  • همه لامپ های شمعی از نور نسبتا کمتری نسبت به لامپ های سرپیچ معمولی برخوردار هستند به دلیل آن که لامپ های سرپیچ معمولی در توان های بسیار بالاتری عرضه می گردند.

لازم به ذکر است که معمولا به دلیل ظرافت بیشتر لامپ های شمعی، از این نوع لامپ در لوستر های شاخه ای استفاده می شود. اما دقت کنید که محصولی را انتخاب نمایید که از نظر میزان نور تولیدی برای فضایتان کافی باشد. به عنوان مثال:

لوستر تالار
بیشتر بخوانید

اگر در یک طرف یک لوستر ۶ شاخه با سرپیچ شمعی را داشته باشیم .و در طرف دیگر یک لوستر سه شاخه با سرپیچ معمولی، قطعا خواهیم توانست از لوستر سه شاخه با سرپیچ معمولی نور بیشتری نسبت به نمونه اول داشته باشیم، اگر پرنورترین نوع لامپ ال ای دی از نوع سرپیچ شمعی را روی نمونه اول نصب کنیم ، در نهایت ۵۴ وات نور خروجی خواهیم داشت، حال آنکه خواهیم توانست روی لوستر سه شاخه سه عدد لامپ ۳۰،۴۰و… وات نصب کنیم و نوری بسیار بیشتری داشته باشیم.

لوسترهای-شاخه-ای

تاثیر وجود حباب یا لاله و کلاهک و رنگ آن ها در لوسترهای شاخه ای

در برخی از لوسترهای شاخه ای، لامپ بدون هیچ پوششی در معرض دید قرار دارد ولی در بعضی دیگر از وجود کلاهک و حباب و یا لوستر لاله کریستالی بهره می برند. از جمله مزایای وجود حباب برای لوسترهای شاخه ای، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود کلاهک باعث می شود که لامپ دیده نشده و فقط نور آن قابل رویت باشد. ولی میزان نور عبوری از آن به ضخامت پارچه یا نخ و یا روبان استفاده شده در کلاهک بستگی دارد.
  • حباب نیز همانند کلاهک، درصدی از نور را گرفته و در عوض مانع دیده شدن ظاهر نه چندان زیبای لامپ می شود.
  • لاله کریستالی نیز به دلیل شفاف بودنش و بر خلاف بیشتر کلاهک ها و حباب ها، لامپ را بطور کامل پوشش نمی دهد . ولی با توجه به شکل و فرم لاله، شکست نور زیبایی را ایجاد می کند. لازم به ذکر می باشد که لاله معمولا در سه سایز عرضه می شوند.
لوستر مدرن اروپایی
بیشتر بخوانید

تعداد شاخه های لوستر شاخه ای

باید بیان شود که یکی از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب لوستر شاخه ای، تعداد شاخه ها و تناسب آن با فضای شماست. اگر شما محصولی را خریداری نمایید که تعداد شاخه کمی نسبت به فضای شما داشته باشد، قطعا لوستر در فضای شما گم خواهد شد. و احتمالا وظیفه تامین نور را نیز به درستی انجام نمی دهد.

هم چنین اگر تعداد شاخه ها بیش از حد مورد نیاز باشد، فضای شما را کوچک تر نشان خواهد داد .و میزان نوری بسیار بیشتر از حد مورد نیاز خواهید داشت که خود بر رنگ سایر اجزا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تقریبا به ازای هر ۳ تا ۵ متر مربع بسته به اندازه شاخه، یک شاخه مورد نیاز است. مثلا برای فضایی با متراژ ۱۵ متر مربع لوستری با حداقل ۳ شاخه مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!