فوت و فن های خرید لوستر برای دکوراسیون منزل

نکات-نورپردازی

فوت و فن های خرید لوازم روشنایی و لوستر برای دکوراسیون منزل

همه افراد علاقه دارند تا محیط خانه شان بسیار زیبا و دلپذیر باشد. از همین رو سعی دارند تا وسایل و تجهیزاتی را فراهم نمایند که بتواند محیط زیبایی برای آن ها پدید بیاورد. لازم به ذکر است که خرید لوستر مناسب منزل یکی از تکنیک های زیبا سازی در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می آید. در واقع طراحی داخلی تلفیقی از عناصر مختلف مانند موارد زیر است:

    • نور
    • پوشش دیوار
    • رنگ
    • سقف

هماهنگی و تناسب عناصر ذکر شده در بالا نقش بسیار مهمی را در ایجاد طرحی ایده آل در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. یکی از عناصری که همواره باید در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار گیرد نورپردازی است که باید به بهترین شکل انتخاب شود. هماهنگی نور پردازی با عناصر دیگر در فضای مورد نظر جز فاکتورهای اساسی است که امروزه بسیاری از افراد به آن توجه خاصی دارند. در این مقاله از مرکز لوستر به بررسی فوت و فن های خرید لوازم روشنایی برای دکوراسیون منزل پرداخته ایم و در این باره اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون خانه

در خرید لوازم روشنایی، باید به این نکته توجه داشت که یک دکوراسیون زیبا بدون نورپردازی هیچ زیبایی نداشته و تمام تلاش هایی که برای انجام آن صورت گرفته بی نتیجه خواهد شد. بنابراین بسیار مهم است که به نور پردازی منزل خود یا محیط کارتان توجه ویژه ای داشته باشید. شما عزیزان با استفاده از یک نور پردازی مناسب می توانید محیطی دل نشین را برای خود ایجاد کنید، هم چنین فضای خود را بزرگ تر جلوه دهید.

لوستر مدرن اروپایی
بیشتر بخوانید

می توان ادعا داشت که میزان نور هر یک از لوازم روشنایی و طرح ظاهری آن در هنگام طراحی نورپردازی دکوراسیون منزل نقش بسیار برجسته ای دارد، لایه بندی منابع روشنایی به ایجاد ظاهری کامل کمک شایانی کرده که ویژگی های برتر را برجسته خواهد ساخت و سایه های تند را حذف خواهد کرد. برای رسیدن به یک لایه بندی زیبا، باید سبک های مختلف لوازم و منابع روشنایی را  با یکدیگر ترکیب کرد، در این صورت می توانید محیطی زیبا و خاص را برای خود رقم بزنید.

classic-lighting-at-home-decoration

 لوستر و دکوراسیون داخلی

باید اشاره شود که لوستر ها یکی از قدیمی‌ ترین و هم چنین پر طرفدارترین لوازم نورپردازی در منزل و مکان های مختلف به شمار می روند که در سبک های معماری و دکوراسیون کلاسیک و سنتی طرفداران بسیاری دارد. با توجه به تنوع لوسترهای موجود در بازار استفاده و خرید لوستر در نورپردازی دکوراسیون داخلی  نیازمند تفکری بسیار هوشمندانه و حساب شده می باشد.

در زمان های دور استفاده از لوسترها فقط به غذاخوری ها، سالن های بزرگ و راهروهای مجلل محدود شده بود و حتی در تاریخ استفاده از لوسترها برای عموم نبوده و فقط در خانه های اشرافی از آن ها استفاده می کردند. اما امروزه این عناصر زیبا را در انواع طرح ها، شکل ها، رنگ ها و اندازه ها در فضا های داخلی مختلف مثل اتاق خواب ها، حمام ها، آشپزخانه ها و حتی اتاق نوزاد می توانیم مشاهده کنیم. در واقع استفاده از لوسترها برای ما به یک عضو جدا نشدنی از خانه و دکوراسیون داخلی منزلمان مبدل شده است.

از فاکتور های مهم انتخاب انواع لوستر در فضاسازی خانه به صورت زیر می باشد:

    • محل قرارگرفتن لوستر
    • میزان روشنایی مورد نیاز در فضا
    • میزان روشنایی فضا
نحوه نصب لوستر سقفی
بیشتر بخوانید

با توجه به موارد ذکر شده در فوق اگر قصد دارید یک انتخاب صحیح و مناسب داشته باشید، بهتر است همه این فاکتورها را در نظر داشته و بر اساس آن ها لوستر مورد نظر خود را از مرکز لوستر خریداری نمایید. به عنوان مثال در اتاق خواب ها باید از حباب های ساده استفاده کرد که نور ملایمی دارند.

خرید لوستر مناسب برای میز نهار خوری

یکی دیگر از قسمت های خانه که به لوستر نیاز دارد، بالای میز نهار خوری است. لوستر بالای میز نهارخوری معمولا در وسط آن نصب می شود تا به یک نقطه کانونی برای انتشار نور تبدیل شود. در بیشتر مواقع هنگام ساخت ساختمان ها، محل قرار گیری اشیاء و مبلمان از قبل پیش بینی شده است و بر همین اساس کارهایی مانند سیم کشی ساختمان از روی نقشه پیش بینی شده شکل خواهد گرفت.

به همین علت ممکن است که گاهی محل قرار گیری لوستر با محلی که میز در آن قرار داده می شود متناسب نباشد. در این شرایط اگر سیم کشی موجود به گونه ای باشد که لوستر در وسط میز قرار نگیرد، لازم است که حتی اگر شده با استفاده از سیم کشی روکار یا روش های دیگر محل قرار گیری لوستر را به وسط میز منتقل نمایید، در غیر اینصورت زیبایی محیط را تحت تاثیر قرار داده و جلوه ای بد در محیط خواهد داشت.

با توجه به شرایط خانه لوستر سقفی مناسب را برگزینید

خرید لوستر سقفی مناسب منزل بهترین گزینه برای خانه ‌های شماست؛ زیرا نور را از بالا تابانده و چشم را اذیت نخواهد کرد. در انتخاب این محصول به فضای خانه خود دقت کنید.

خرید لوستر راهرو
بیشتر بخوانید

همچنین در سالن های کوچک از لوسترهای کوچک استفاده کنید. خانه هایی که سالن های بزرگی دارند اما ارتفاع سقف آن‌ ها کوتاه است و امکان استفاده از لوسترهای آویز را ندارند. لوستر های ردیفی یا مسطح سقفی بهترین انتخاب برای این سالن هاست.

با توجه به متریال پرکاربرد در منزل جنس لوستر را انتخاب کنید. اگر از اشیاء چوبی در دکوراسیون استفاده کرده اید، جنس بدنه چوبی بسیار مناسب است.

اکر دکوراسیون مدرن دارید، از بدنه های فلزی براق یا تیره استفاده نمایید. خانه های کلاسیک بهتر است از بدنه های برنجی و برنزی انتخاب کنند.

لوستر های سقفی با توجه به کاربرد در فضاها در انواع گوناگون وجود دارند. برای سالن های پذیرایی از لوستر های مجلل و برای اتاق ها از نوع ساده تر آن استفاده می شود.

فوت-و-فن-انتخاب-لوستر

نکته بسیار مهم خرید لوستر مناسب دکوراسین خانه

همان گونه که هماهنگی مبلمان ،پرده و سایر لوازم با یکدیگر در طراحی داخلی اهمیت دارد آباژور استفاده شده نیز در دکوراسیون داخلی خانه باید با سایر عناصر متناسب باشد، به عنوان مثال می توان اشاره داشت که اگر از سبک کلاسیک در طراحی اتاق غذا خوری استفاده شده باشد، لوستر این مکان را نیز باید به سبک کلاسیک انتخاب کنید تا از نظر ظاهری یک هارمونی در فضا ایجاد شود.

سخن پایانی

وجود لوستر ها و دیگر لوازم روشنایی در منزل بسیار مهم و ضروری است. کاربرد لوستر و آباژور نه تنها جنبه تزیینی داشته، بلکه می‌ تواند کمک بزرگی به نورپردازی بهتر منزل نماید. با توجه به نکاتی که بیان شد می توانید تصمیم به انتخاب یک لوستر و آباژور متناسب با دکوراسیون منزل خودتان بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!