انواع بادروم لامپ

بادروم-لامپ

برای تماس کلیک کنید 09144496962

بادروم چیست؟

بادروم تجهیز الکتریکی در صنایع روشنائی است که لامپ ها را به برق ورودی متصل می کند. به بیان ساده تر بادروم وسیله ای است که انواع لامپ را به جریان برق متصل می سازد. بسیاری از لامپ‌ها به خاطر توان مصرفی و میزان روشنایی خاصی که دارند پایه‌های مخصوص به خودشان را نیز دارند. تا جریان الکتریکی بدون مشکل انتقال یابد و از خطرات احتمالی ناشی از تجمع گرما نیز جلوگیری شود.

اجزای داخلی بادروم

  • کلاهک بادروم

  • سیلندر بادروم

  • حلقه رزوه

  • کنتاکت های اتصال

جنس بادروم ها

بادروم ها بر اساس متریال استفاده شده برای تولید، به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. بادروم های بالکالیتی: همانطور که از اسمشان مشخص است از ماده‌ ای به نام باکالیت ساخته می شوند که یک پلاستیک فشرده می باشد. و از مقاومت بالایی در برابر جریان الکتریکی و حرارت برخوردار است. و همین ویژگی سبب می ‌شود تا در صورت قرار گرفتن بادروم در چنین شرایطی، محصول فوق خراب نشود و ذوب نگردد.
  2. بادروم های چینی یا سرامیکی: استفاده از سرامیک و چینی برای تولید این سر پیچ ها سبب شده تا مقاومت آنها در برابر دما به شدت بالا رود و این بادروم ها در صورت قرار گرفتن در شرایطی با دمای بالا ذوب نگردند. از جمله موارد کاربرد بادروم های سرامیکی و چینی می توان به استفاده از آنها در مکان هایی که سرپوشیده و سر بسته هستند اشاره نمود.

انواع مختلف پایه لامپ

دسته بندی اصلی پایه های لامپ را می توان به پایه های E، B و G تقسیم بندی کرد. اسامی پایه‌های مختلف لامپ‌ها بر اساس سایز و نوع پایه می باشد که از یک حرف (نوع پایه) و یک عدد (سایز پایه) تشکیل شده است. در ادامه سه نوع پایه‌ای که بیش از انواع دیگر در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای‌تان معرفی می‌ کنیم.

  • پایه ادیسونی ( پایه لامپ E )
  • پایه سوزنی ( پایه G و GU )
  • پایه خنجری ( پایه لامپ B )

انواع بادروم موجود در بازار

به دلیل تعداد لامپ های بی شمار موجود در بازار، بادروم ها هم انواع بسیار زیادی دارند. همچنین مدل های زیاد و متنوعی متناسب با انواع لامپ ها در بازار وجود دارند. در ادامه شما را با این بادروم ها آشنا خوهیم کرد:

بادروم دوشاخه

یکی  از انواع بادروم موجود در بازار بادروم دوشاخه ست که در بخش انتهایی خود دارای دو شاخه است. و هنگامی که این دو شاخه را وارد پریز می کنید لامپ متصل به بادروم روشن می شود و با خارج کردن بادروم از دو شاخه لامپ خاموش می شود. با وجود اینکه نوع کاربری این بادروم ها ساده است، اما موارد کاربرد آن بسیار گسترده می باشد و شاهد فروش گسترده این بادروم ‌ها در سطح بازار می باشیم.

بادروم راکورد دار

این نوع بادروم از قطعه خاصی به نام راکورد که زرد رنگ می باشد برخوردار است. که این قطعه در بخش انتهایی سر پیچ واقع شده و از آن می توان جهت نصب بادروم بر روی چراغ های دیواری یا لوستر بهره گرفت. بنابراین بادروم های راکورد دار اغلب بر روی لوستر ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای تولید این سر پیچ ها معمولاً از پلاستیک مقاوم استفاده می‌شود و قیمت در نظر گرفته شده برای آنها بسیار خوب و مقرون به صرفه می باشد.

بادروم کلید دار

مدل کلید دار معمولاً دارای دو شاخه هایی هستند که بر روی آنها کلیدی تعبیه شده است. هنگامی که لامپ خود را درون این بادروم ها قرار می دهید. و سپس سر پیچ را به دوشاخه متصل می کنید، با استفاده از کلید آن می توانید اقدام به خاموش و روشن کردن لامپ خود نمائید. این سر پیچ ها را می توان جزو پر استفاده ترین انواع بادروم در محیط های صنعتی به شمار آورد. چرا که در این محیط ها در مواقع بسیاری نیاز مبرم به وجود نور در نزدیکی سطوح مختلف وجود دارد و با استفاده از این بادروم ها می‌توان این نیاز را رفع نمود.

بادروم لامپ ریموت دار

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از ورود این سر پیچ ها به بازار نگذشته است، بادروم های ریموت دار توانسته اند جایگاه ویژه ای در بین مشتریان کسب کنند و به یکی از پرفروش ترین انواع بادروم موجود در بازار مبدل شوند. دلیل این امر هم آسانی در استفاده از این سر پیچ ها می باشد.

کاربران می‌توانند لامپ متصل به بادروم ریموت دار را با استفاده از ریموت و از راه دور روشن و خاموش نمایند. برد این بادروم ها به قدری بالاست که حتی از پشت موانع یا دیوار نیز امکان روشن و خاموش کردن لامپ با استفاده از آن میسر می باشد. استفاده از بادروم لامپ ریموت دار در خانه های هوشمند به شدت افزایش پیدا کرده است و این سر پیچ ها معمولاً برای لامپ های شارژی مورد استفاده قرار می گیرند.

بادروم لامپ ادیسونی

بادروم لامپ ادیسونی دارای سایز ها و انواع مختلفی می باشند. هزینه ای که بابت خرید این سر پیچ ها پرداخت می کنید دقیقا وابسته به سایز آن دارد. این سر پیچ ها در واقع همان بادروم های سری E می باشند. امروز برخی از تولید کنندگان اقدام به استفاده از فلزات مختلف برای تولید بادروم لامپ ادیسونی نموده اند و با این کار موجب شده اند. این سر پیچ ها شکل و ظاهر زیبایی به خود بگیرند. به همین خاطر در فضا هایی نظیر رستوران ها و کافه ها شاهد استفاده از بادروم های لامپ ادیسونی فلزی برای نورپردازی این محیط ها هستیم.

بـادروم چند تایی

اگر قصد استفاده از چند لامپ مختلف برای روشن کردن محیط موردنظر خود را دارید، بادروم های چندتایی لامپ می‌توانند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما به شمار می رود. این سر پیچ ها دارای صفحه ای هستند که بر روی آن چند بادروم مختلف سوار شده و دارای تنوع در تعداد بادروم هستند. معمولاً در محیط هایی که نور آنها کم است از این سر پیچ ها برای تامین روشنایی محیط استفاده می شود.

نکته مهم

سعی کنید تا برای لامپ خود بادرومی را مورد استفاده قرار دهید که با آن تناسب و سازگاری داشته باشد. چرا که در صورت عدم تناسب شاهد بروز خطراتی جدی در این زمینه خواهیم بود و این امر می‌تواند منجر به خراب شدن تجهیزات شما نیز گردد. اگر قصد خرید تجهیزات روشنایی برای محیط منزل یا محیط کار خود را دارید، بهتر است پس از آشنایی با هر یک از انواع بادروم ها مبادرت به خرید تجهیزات مورد نظر خود نمائید. تجهیزاتی را که متناسب با نوع نیاز و کاربردتان است را تهیه و بتوانید بهترین نتیجه را حاصل کنید.

لوستر اتاق مهمان
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!