خرید لوستر سقفی کریستال برای پذیرایی

خرید لوستر سقفی کریستال برای پذیرایی

خرید لوستر سقفی کریستال برای پذیرایی

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

دکوراسیون زیبای منزل در صورتی خودنمایی می‌کند که روشنایی مناسبی در منزل فراهم باشد  و این نقش بر عهده لوستر و چراغ‌ های دیواری و آباژورها است.انتخاب لوستر سقفی کریستال در طرح‌ ها، سبک‌ ها و رنگ‌ های مختلف عرضه می‌ شوند. هر فضایی در منزل شما با توجه به سبکی که دارد لوستر مخصوص خود را می‌ طلبد.

یکی از اساسی ترین مواردی که در انتخاب لوستر سقفی کریستال برای پذیرایی باید به آن توجه کنید ، اندازه لوستر است. که باید با توجه به فضای پذیرایی انتخاب شود . اگر فضای پذیرایی شما بزرگ می باشد می توانید لوسترهای متفاوتی را انتخاب کنید و اصطلاح دست شما برای انتخاب انواع لوستر سقفی کریستال باز است. اما اگر فضای پذیرایی شما کوچک است توجه داشته باشید که لوستری را انتخاب کنید که شاخه ها و چراغ های آن کمتر باشد. اگر لوستر شما لامپ های زیادی داشت باشد به دلیل داشتن نور زیاد مجبور به کم کردن لامپ ها خواهید شد که باعث می شود لوستر شما جلوه خوبی نداشته باشد .

راهنمای خرید لوستر سقفی کریستال برای پذیرایی

برای انتخاب لوستر سقفی باید ارتفاع سقف، متراژ، نوع دکوراسیون داخلی و… را در نظر داشته باشید. لوستر مناسب اتاق پذیرایی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • کریستالی
  • سقفی کوچک
  • برنزی
  • سقفی کریستالی

معمولا از لوسترهای سقفی کریستال برای تامین روشنایی فضای سالن و پذیرایی و از لوستر های دیواری به عنوان تزئین دکوراسیون استفاده می‌شود.

لوستر مناسب پذیرایی

خصوصیات لوستر پذیرایی

اگر قصد خرید یا تعویض لوستر پذیرایی را دارید باید نکات از جمله سبک، مدل و رنگ دکوراسیون پذیرایی منزلتان را مد نظر داشته باشید و بر اساس لوستر را خریداری کنید. باید تصمیم بگیرید چه سبکی از لوستر مناسب پذیرایی شما می باشد و چه مقدار از فضا را در دسترس دارید و چه میزان روشنایی را این فضا لازم دارد.

لامپ هالوژن و انواع آن
بیشتر بخوانید

انتخاب براساس میزان روشنایی مورد نیاز

لوسترها در سایزهای مختلف و با تعداد شاخه‌ ها و چراغ‌ های گوناگون وجود دارند. ه طبیعتا تعداد شاخه ها و اندازه لوستر در میزان نوری که در فضا ایجاد می کنند تاثیرگذار است. اما روشنایی مورد نیاز در هر محیطی متفاوت می باشد. برای انتخاب لوستر به میزان نوری که لازم دارید دقت نمایید. روشنایی سایر منابع نوری را هم در نظر بگیرید و سپس نسبت به انتخاب لوستر اقدام کنید.

برای تعیین تعداد لوستر یا تعداد شاخه‌ های هر لوستر دو فاکتور مهم را در نظر بگیرید:

  • میزان نوردهی لوستر با توجه به هدف از خرید لوستر
  • تناسب لوستر با محیطی که قرار است لوستر در آن قرار بگیرد.

شکل قرار گرفتن لوستر سقفی کریستال

بعضی لوسترهای سقفی کریستال دارای لامپ‌ هایی هستند که رو به بالا و به طرف سقف هستند. در این مدل از لوستر، نور به سمت تابیده می‌ شود. برخی از لوستر ها هم دارای لامپ‌ هایی به طرف پایین هستند و نور را به سمت اشیای زیر سقف و اثاثیه می‌ تابانند. لوستر های سقفی هم که بیشتر برای خانه‌ هایی با سقف کوتاه در نظر گرفته می‌ شوند، نور را بیشتر به سمت دیوار ها معطوف می‌ کنند. حباب داشتن یا نداشتن لوستر هم در پخش نور تاثیر دارد.

در نتیجه وقتی می‌ خواهید یک لوستر شیک، زیبا انتخاب کنید حتما به فرم قرار گرفتن لامپ‌ ها هم دقت داشته باشید تا به اهداف نورپردازی خود برسید. تنظیم نور لوستر هم موضوع بسیار مهمی‌ است.

بنا به اینکه چه نوع از نورپردازی را برای محیط می‌ پسندید، شیوه کنترل میزان نور هم بسیار مهم خواهد بود. مثلا بعضی از لوستر ها مجهز به کنترل‌ هایی هستند که شدت نور را کم و زیاد می‌کند یا کلید های دیمر می‌ تواند تا حدی کنترل شدت نور را بر عهده بگیرد.

چراغ COB
بیشتر بخوانید

لوستر پذیرایی

اندازه های مختلف لوستر برای پذیرایی

لوستر ها در اندازه‌ های مختلفی وجود دارند. برای پذیرایی و نشیمن‌ های بزرگ بهتر است از لوسترهای با حجم بزرگ و برای پذیرایی کوچک از لوستر کوچک و سبک تر استفاده کنید. لوستر پذیرایی بزرگ خودش را در سالن پذیرایی بزرگ بیشتر نشان می‌ دهد و شکلی زیبا به چیدمان منزلتان می‌ دهد. اگر لوستری کوچک تر از اندازه مناسب انتخاب کنید در فضای شما گم خواهد شد و به چشم نمی‌ آید.

اگر سقف پذیرایی بلند است. می توانید از لوسترهای پذیرایی آویز و بلند استفاده کنید و بر عکس در صورتی که سقف کوتاهی دارید برای لوستر، انواع کوتاه با مدل‌ های سقفی بهتر است. علاوه بر این باید با توجه به محل قرار گرفتن لوستر نسبت به خرید آن اقدام کنید.

  • در اتاق‌ های کوچک تر از ٣*٣ متر، عرض بین ۴٣ تا ۵٠ سانتی‌ متر.
  • برای اتاق های حدود ۴*۴ متر، عرض حدود ۶٠ تا ٧٠ سانتی‌ متر.
  • اتاق‌ های حدود ۵/۴*۵/۴ متر، عرض بین ۶۵ تا ٨٢ سانتی‌ متر.

متناسب بودن لوستر سقفی کریستال با سبک چیدمان منزل

 به سبک دکوراسیون پذیرایی تان توجه کنید . سنتی و لوکس، کلاسیک، سلطنتی، مدرن، اسپرت و فانتزی، مینمیال  . … سبک هایی است که باید متناسب با آن لوستر پذیرایی خود را انتخاب کنید. رنگ لوستر هم به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. این روزها لوسترهای رنگارنگ زیادی وجود دارند. از سفید و قهوه ای گرفته تا مشکی و زرشکی.

سادگی و استاندارد بودن لوستر سقفی کریستال

از دیگر نکاتی که در انتخاب لوستر برای پذیرایی باید به آن توجه شود این است که لوستر هم ساده و هم استاندارد باشد. توجه داشته باشید که حباب‌ هایی که در لوستر به کار گرفته شده است. ساده باشد یعنی حباب‌ هایی باشند که اگر اتفاقی برای آن‌ ها افتاد به سادگی از بازار قابل تهیه باشند. سعی کنید لوستری را برای پذیرایی را از لوستر فروشی‌ های معتبر خریداری کنید.

کاربرد های لامپ تزئینی
بیشتر بخوانید

در زمان انتخاب دقت کنید که لوستر انتخابی شما از پیچیدگی زیادی برخوردار نباشد که به راحتی قابل تمیز شدن باشند. در واقع لوستر مناسب برای پذیرایی لوستری است که در عین زیبایی، استاندارد و ساده نیز باشد. قیمت لوستر ها بر اساس کیفیت متفاوت است. مطمئنا هر چه کیفیت بالاتر باشد مجبور به پرداخت قیمت بیشتری خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!