روش های تمیز کردن انواع لوستر

تمیز-کردن-لوستر-برنزی

پاکسازی لوستر از جمله اقدامات در نظافت خانه به شمار می رود. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که نور لامپ ها کثیفی لوستر را پنهان می کند و به همین دلیل کمتر به پاکیزگی آن اهمیت می دهند. با این حال، نظافت لوستر نه تنها بر میزان روشنایی فضا تأثیر می گذارد بلکه به طور غیرمستقیم به زیبایی و نظم بصری محیط کمک می کند. به طور کلی دو روش برای تمیزکردن لوستر وجود دارد:

  1. پاک کردن لوستر بدون پایین آوردن آن
  2. جدا کردن لوستر به قطعات کوچکتر

پاک کردن لوستر بدون پایین آوردن آن

این روش برای کسانی ایده آل است که به طور منظم لوستر خانه خود را تمیز می کنند و میزان گردوغبار را به خوبی کنترل می کنند. در نتیجه، تمیزکاری کمتری لازم است و اغلب نیازی به جدا کردن قطعات لوستر برای شستشوی دقیق آن ها نیست. برای پاکسازی، کافی است یک دستمال مرطوب بردارید و به آهستگی بر سطوح مختلف لوستر بکشید تا گرد و غبار به راحتی پاک شود.

تمیز-کردن-لوستر1
تمیز-کردن-لوستر1

جدا کردن قطعات لوستر

اگر قصد دارید لوستر را با دقت بیشتری تمیز کنید و به نتیجه ای بهتر دست یابید، بهترین کار این است که لوستر را به قطعات کوچکتر تفکیک کرده و اجزای مختلف آن را از یکدیگر جدا نمایید. این کار دسترسی به تمام نقاط لوستر را برای شما آسان‌تر می کند.

اگر لوستر شما دارای طراحی پیچیده ای است، ممکن است تمیز کردن آن کمی دشوار باشد. در چنین مواقعی، پیروی از نکات زیر می‌تواند مفید باشد:

  • قبل از شروع کار، از قطعات لوستر عکس بگیرید، نقشه بکشید یا یادداشت برداری کنید تا در انتها بتوانید همه چیز را دقیقاً به جای اصلی خود بازگردانید.
  • قطعات جدا شده را در یک فضای مناسب قرار دهید تا بتوانید به راحتی به تمیز کردن آنها بپردازید.
  • به جای شستشوی مستقیم قطعات، از یک دستمال بدون پرز استفاده کنید و روی آن اسپری محلولی از ایزوپروپیل الکل و آب مقطر با نسبت یک به چهار بزنید. همچنین می‌توانید برای تمیز کردن از مخلوطی از آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی قطعات، آنها را بلافاصله با یک دستمال پارچه‌ای نرم و بدون پرز خشک کنید.

زمان مناسب برای تمیز کردن لوستر

به طور کلی توصیه می شود که لااقل یک بار در سال لوستر خانه‌تان را تمیز کنید. با این حال، مناسب است که به صورت دوره ای وضعیت لوستر را بررسی کنید تا از تجمع بیش از حد گرد و غبار و کدر شدن ظاهر آن جلوگیری شود. به خاطر داشته باشید که اگر فاصله های زمانی تمیز کردن را کوتاه تر کنید، کار تمیز کردن در دفعات بعدی آسان‌تر خواهد شد و لوستر نیز با کیفیت بهتری تمیز می شود.

لوستر کلاسیک در منزل
بیشتر بخوانید

تمیز کردن لوستر کریستالی

تمیز کردن لوستر کریستالی با دقت و مراقبت باید انجام شود تا زیبایی آن حفظ شود. در ادامه، مراحل مناسب برای تمیز کردن لوستر کریستالی را به صورت مرتب و منظم بیان می‌کنیم:

  1. آماده‌سازی محل کار: یک پتو یا پارچه تمیز در زیر لوستر پهن کنید تا در صورت افتادن اجزای لوستر، از شکستن آن ها جلوگیری شود.
  2. تامین امنیت: قبل از شروع کار، چراغ‌ها را خاموش کرده و یک منبع نور جایگزین در نزدیکی خود قرار دهید تا دید کافی داشته باشید.
  3. تهیه محلول تمیز کننده: محلولی از ایزوپروپیل الکل و آب مقطر با نسبت یک به چهار آماده کنید.
  4. پوشیدن دستکش: برای جلوگیری از به جا ماندن اثر انگشت روی کریستال ها، دستکش نخی بپوشید.
  5. دسترسی به لوستر: از یک نردبان، صندلی یا چهارپایه استفاده کنید تا به راحتی به لوستر دسترسی داشته باشید.
  6. تمیز کردن کریستال ها: محلول تمیز کننده را روی یک دستمال تمیز و بدون پرز، مانند پارچه میکروفایبر، اسپری کنید. از اسپری کردن مستقیم محلول روی لوستر خودداری کنید تا از ایجاد لکه روی کریستال ها جلوگیری شود.
  7. خشک کردن: بعد از پاک کردن کریستال ها با دستمال مرطوب، سریعاً آن ها را با دستمال خشک و بدون پرز پاک کنید تا جلوی ایجاد لکه گرفته شود.

در نهایت اگر در نظر دارید لوسترهای خود را تازه کنید و از شکل ظاهری آن خسته شده اید می توانید برای دیدن و خرید لوستر کریستالی به سایت مرکز لوستر مراجعه فرمایید.

تمیز-کردن-لوستر-کریستالی
تمیز-کردن-لوستر-کریستالی

تمیز کردن لوستر طلایی رنگ

تمیز کردن لوستر طلایی رنگ به روشی مشابه با پاکسازی لوسترهای کریستالی انجام می شود. هنگام این کار، مراقب باشید که به رنگ لوستر آسیبی وارد نشود. استفاده از محلولی شامل یک سوم ایزوپروپیل الکل و دو سوم آب به عنوان شوینده خانگی یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن و افزایش درخشش لوستر طلایی است. پس از تمیز کردن و اطمینان از خشک شدن کامل لوستر، می توانید آن را روشن کنید. برای خرید لوستر های طلایی و دیدن مدل های مختلف آن نیز می توانید به سایت مرکز لوستر مراجعه فرمایید.

انتخاب لوستر فانتزی
بیشتر بخوانید

تمیز کردن لوستر برنزی

هنگام تمیز کردن لوستر برنزی، توجه به جنس ویژه برنز و پوشش آن بسیار مهم است. تمیز کردن لوستر برنزی با سایر لوسترها تفاوت هایی دارد، به ویژه به دلیل لاک بی رنگ براقی که بر روی آن زده می شود. این لاک برای افزایش دوام و درخشندگی برنز استفاده می شود و در صورت استفاده از مواد شوینده نامناسب، ممکن است به سیاه قلم و لاک آسیب برساند و سبب کدر شدن سطح برنز شود.

برای حفظ درخشندگی و زیبایی لوستر برنزی و جلوگیری از آسیب، معمولاً استفاده از صابون ملایم یک روش ساده و موثر است. با استفاده از کف صابون و یک دستمال نرم، می توانید گرد و غبار و کثیفی لوستر را پاک کنید و به آن براقیت اولیه اش را بازگردانید. همچنین، هنگام تمیز کردن لوستر برنزی باید به حفظ شفافیت و درخشندگی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

تمیز-کردن-لوستر
تمیز-کردن-لوستر

تمیز کردن لوستر برنجی

قبل از شروع به تمیز کردن لوستر برنجی خود، به یاد داشته باشید که اگر به طور منظم از یک پارچه خشک برای گردگیری استفاده کنید، احتمالاً نیازی به تمیزکاری عمیق برای لوسترهای جدید نخواهید داشت. با این حال، اگر لوستر برنجی شما قدیمی‌تر است یا به شدت کثیف شده، لازم است ابتدا به طور کامل آن را تمیز کنید و سپس به طور مستمر و دقیق گردگیری کنید. در اینجا مراحلی برای تمیز کردن لوستر برنجی آورده شده است:

۱. قطع برق: قبل از هر اقدامی، برق لوستر را از طریق جعبه فیوز مرکزی قطع کنید تا ایمنی تضمین شود.

۲. جداسازی لوستر: لوستر را با باز کردن پیچ های نگه دارنده و جدا کردن قطعات اتصال دهنده سیم ها، از سقف جدا کنید. هنگام کار با سیم ها، دقت کنید که به آن‌ها آسیبی نرسد.

۳. آماده‌ سازی لوستر: لامپ‌ها را از لوستر جدا کرده و سوکت‌ ها را با پلاستیک بپوشانید تا در طی فرآیند تمیز کردن آب به داخل آن‌ها نفوذ نکند.

راهنمای خرید لوستر ال ای دی
بیشتر بخوانید

۴. شستشو: لوستر را با محلولی از مایع ظرفشویی و آب گرم تمیز کنید. با استفاده از دستمال نرم، سطح لوستر را به آرامی پاک کنید و سپس آن را خشک نمایید.

۵. تمیز کردن عمیق: برای یک تمیز کردن عمیق تر، دستمال نرمی را به سرکه داغ آغشته و سپس در نمک فرو ببرید. با این دستمال، لوستر را به دقت تمیز کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید، سپس با آب گرم و صابون شستشو دهید و کاملا خشک کنید.

۶. تکمیل فرآیند: اگر قطعات جدا شدنی دارید، می توانید آن ها را در مخلوطی از سرکه و نمک در آب جوش قرار دهید تا کاملا تمیز شوند. پس از اینکه قطعات خنک شدند، آن ها را بشویید و خشک کنید.

۷. بررسی و رفع لکه ها: اگر لوستر همچنان لکه دارد، بررسی کنید که آیا از برنج خالص ساخته شده یا دارای روکش فلزی است. برای برداشتن لکه ها از روش‌های متناسب با نوع متریال استفاده کنید.

۸. نصب مجدد: پس از تمیز کردن، لوستر را مطابق دستورالعمل ‌های اولیه مجدداً در محل خود نصب کنید.

تمیز کردن لوستر‌های چوبی

برای تمیز کردن و افزایش درخشندگی لوسترهای چوبی، استفاده از جلادهنده های ویژه چوب توصیه می شود. در ابتدا، با یک دستمال تمیز، کل سطح چوبی لوستر را از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک کنید. سپس، مقدار مناسبی از جلادهنده را روی یک پارچه نخی یا برس بزنید و به آهستگی روی سطح چوب بمالید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که چوب کاملاً صیقل یافته و براق شود.

انواع جلادهنده های چوبی:

 – جلادهنده های پایه روغنی
–  جلادهنده های پایه آبی
–  جلادهنده های ژله‌ای
–  جلادهنده تک مرحله ای

بهترین مرکز خرید لوستر

فروشگاه مرکز لوستر به صورت تخصصی روی فروش لوستر با کارایی و طراحی های متنوع تمرکز دارد. این برند با در نظر گرفتن کیفیت بالای محصولات با دنیای مدرن همراه شده و به روزترین و جدید ترین لوستر ها را تولید می کند تا شما با خرید از این برند بتوانید یک لوستر شیک با بالاترین استاندارد ها را داشته باشید. همچنین می توانید برای طرح سوالات خود قبل از خرید و نیز مشاوره با کارشناسان فروش شرکت با شماره ۰۹۹۰۱۰۲۰۹۳۸ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!