مزایا و معایب لوستر چوبی

مزایا و معایب لوستر چوبی

مزایا و معایب لوستر چوبی

اگر علاقه بسیار زیادی به طبیعت دارید می توانید از انواع لوستر چوبی در دکوراسیون منزل استفاده کنید. چوب نمادی از طبیعت است ، لوستر های چوبی به زیباتر کردن و صمیمیت و گرمای فضا منزل شما  کمک زیادی می کنند . لوستر ها در دکوراسیون خانه ها  جز وسایل اصلی بوده و در اکثر خانه ها استفاده می‌ شود زیرا با نورپردازی مناسب جلوه خاص و شیکی به فضا می بخشد.

همانطور که می دانید ، جنس لوستری که انتخاب می کنیم و هم نورپردازی و میزان نور دریافتی از آن اهمیت زیادی دارد. و نور مناسب در روحیه‌ و انرژی افراد موثر است و نباید آن را نادیده گرفت. لوسترها در بازار دارای جنس و طرح های متنوعی هستند. در بین این تنوع لوستر های چوبی در عین سادگی جلوه بسیار خاص و رویایی به فضا می بخشند.

مزایا و معایب لوستر چوبی

مزایای لوستر چوبی

مقرون به صرفه بودن

یکی از مزایای لوستر چوبی مقرون به صرفه بودن آن ها است ، لوستر های چوبی نسبت به لوسترهای  شیشه ای ، کریستالی،  و برنزی قیمت کمتری داشته و مقرون به صرفه تر هستند.

پس اگر شما تمایل دارید  هزینه ی کمتری را برای تهیه لوستر داشته باشید لوستر چوبی بهترین گزینه برای شما است.

رنگ پذیری لوستر چوبی

یکی دیگر از مزایای لوستر چوبی این است که اگر رنگ لوستر تکراری شده باشد یا تصمیم بر تغییر دکوراسیون  داشته باشید می توانید به راحتی رنگ چوب را تغییر داده و به سبک و مدل دکوراسیون منزلتان نزدیک کنید .

لوستر اتاق مهمان
بیشتر بخوانید

و یا اگر تصمیم بر تغییر رنگ دیوارهای اتاق داشته باشید باید با رنگ لوستر مطابقت داشته باشد، در این صورت می توانید لوستر را رنگ کنید تا ظاهر آن تغییر کند و  با سبک طراحی اتاق همخوانی داشته باشد.

جذابیت لوستر چوبی

لوستر چوبی ظاهری زیبا و فوق العاده ای دارند ک فضای کلی خانه را خاص و شیک نشان دهد. و سلیقه منحصر به فرد صاحب خانه را نمایان کند.

تنوع بالا در لوستر چوبی

 لوستر چوبی به دلیل رنگ پذیری و طراحی راحت با چوب، دست طراحان برای طراحی لوستر های شیک و زیبا را باز گذاشته است. و می توانند انواع لوسترهای چوبی را تولید کنند و به دست مصرف کننده برسانند.

برای  مثال چینی ها درساخت لوستر های چوبی خود از اشکال مربع یا مستطیل استفاده میکنند و این بر طراحی وسایل روشنایی تأثیر می گذارد. معمولا آنها رنگ سیاه یا سفید با سایه های مختلف ساده دارند و همچنین یک نقاشی به شکل هریگلیف ها وجود دارد.

در تولید لامپ های شرقی، علاوه بر چوب سخت، کاغذ برنج، پارچه، انگور و بامبو نیز اغلب استفاده می شود.

در لوستر ساخته شده از چوب به سبک عربی و آفریقایی، سبک های با تکنولوژی بالا تولید می شود . آن ها اقلام منحصر به فرد خود را از طراحی غیر معمول از شاخه و یا مجموعه ای از اشکال باور نکردنی تولید می کنند.

تناسب با اکثر سبک ها

لوستر چوبی همخوانی زیادی با اکثر سبک های موجود در دنیای دکوراسیون دارند.این مدل لوسترها برای سبک های سنتی و روستیک بسیار مناسب هستند. اما به دلیل ظرفیت بالای چوب در طراحی می توان از آنها در سبک های مینیمال و مدرن هم استفاده کرد به این صورت که می توان لوسترهای چوبی را با مواد برنز و کریستال ترکیب کرد و طرح های جدیدی به بازار لوستر معرفی کرد.

خرید لوستر سقفی کریستال برای پذیرایی
بیشتر بخوانید

لوستر چوبی راحت تر تمیز می شوند

اگر لوسترهای چوبی لک شود می توانید به راحتی با یک دستمال نمناک که آن را به خوبی فشرده اید و آب دستمال را گرفته اید لکه ها ی آن را پاک کنید. و یا اگر بر روی لوستر های چوبی لک های سفید مشاهده کردید می توانید با خمیر دندان آن ها را محو کنید.

علاوه بر این میتوانید برای براق کردن و جلا دادن لوسترهای چوبی ۱ پیمانه روغن بزرگ با ۱ پیمانه روغن صمغ را جوشانده و با هم مخلوط کنید و با یک پارچه تمیز روی قسمت های چوبی لوستر بمالید تا براق شود. با این روش لوستر چوبی همیشه تازه می مانند. تنها به این نکته توجه داشته باشید که روغن صمغ اشتعال پذیر است ، پس در زمان انجام اینکار از دستکش  استفاده کنید و در فضای باز انجام دهید.

مزایا و معایب لوستر چوبی

معایب لوستر چوبی

پوسیدگی لوستر چوبی

لوستر های چوبی نسبت به دیگر لوستر ها مثل شیشه و کریستال به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. زیرا چوب ممکن است دچار شکستگی یا پوسیدگی شود. البته بهتر است از لوسترهای چوبی استفاده کنیم که از جنس چوب روس باشد. چوب روس مقاومت بسیار بالایی داشته. و در برابر شرایط آب و هوای مرطوب و خشک مقاومت می کند در نتیجه کمتر دچار پوسیدگی می شود. لوستر چوب معلق می تواند توسط حشرات، میکروارگانیسم های مضر آسیب دیده باشد، بنابراین آنها باید با ضد عفونی کننده ها و داروهای دیگر که مقاومت مواد را به انگل افزایش می دهند، درمان شوند.

لوستر سقفی مدرن
بیشتر بخوانید

تاریک دیده شدن فضا

از دیگر معایب لوستر های چوبی این است که نور را کمتر از لوستر های شیشه‌ ای پخش می کند .لوسترچوبی نور را از خود عبور نمی دهد و نمی تواند منعکس کند در نتیجه لوستر های چوبی نسبت به لوستر های شیشه ای فضا را  تاریک تر نشان داده .و باعث می شود اتاق کوچک تر به نظر برسد.

بالا بودن وزن لوستر چوبی

معمولا وزن این محصول جامد است و نیاز به یک اتصال قابل اعتماد دارد.

امکان ایجاد سوختگی در لوستر

لامپ های قدرتمندی که هر دو در لوسترهای چوبی بزرگ و کوچک هستند باید به درستی قرار بگیرند. آنها باید در حداکثر فاصله از عناصر چوب داشته باشند چرا که می تواند با گرمایش طولانی مدت باعث ایجاد سوختگی در لوستر چوبی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!