نکاتی در انتخاب و خرید لوستر

لوستر-کریستالی

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

نکاتی در انتخاب و خرید لوستر

اگر به دنبال خرید لوستر برای منزلتان هستید و تجربه ای در این زمینه ندارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید تا لوستری مناسب منزلتان تهیه کنید، ما به شما کمک میکنیم تا در خرید لوستر بهترین انتخاب را داشته باشید. لوستر یکی از زیباترین المان هایی است که افراد می توانند در انواع سبک دکوراسیون داخلی از آن بهره ببرند. هزاران گزینه در بازار موجود است که می توان در انواع فضاها از جمله اتاق خواب، پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و … استفاده کرد. لوسترها می توانند حالت دراماتیکی به فضا بدهند و حتی به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون خانه در نظر گرفته شوند. در واقع لوستر جهت روشنایی بیشتر و تزیین فضاهای مختلف از جمله: مسکونی، مذهبی، اداری، تجاری و غیره… مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین نکاتی وجود دارد که باید در انتخاب و خرید لوستر به آن دقت کنیم به طور مثال؛ سبک و مدل لوستر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. قبل از بررسی ابعاد فنی لوستر، مشخص کنید که سبک چیدمان منزلتان، سنتی است یا مدرن. یا شاید هم برای اتاق پذیرایی و بخش‌ های دیگر منزلتان تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را می‌ پسندید. در هر حال قبل از خرید، باید تصمیم نهایی خود را برای انتخاب سبک چیدمان گرفته باشید.

لوستر متناسب با فضای داخلی

اولین نکته‌ ای که در انتخاب و خرید لوستر باید نظر بگیرید اندازه فضای مورد نظرتان است. اندازه لوستر شما باید با توجه به ابعاد فضای منزلتان انتخاب شود. اگر اتاق خیلی کوچک است و لوستری بزرگ خریداری کرده اید و یا بالعکس باعث می‌ شود هماهنگی و تناسب محیط از بین برود. پس اندازه و ابعاد لوستر بسیار مهم است.

علت سوختن سریع لامپ چیست؟
بیشتر بخوانید

انتخاب لوستر

مکان مناسب برای نصب لوستر

دقت به این نکته که لوستر در چه مکانی نصب خواهد شد، بسیار مهم است. برای مثال مدلی که برای آشپزخانه مناسب است قاعدتاً نمی‌ تواند برای نصب در اتاق خواب نیز مناسب باشد. انتخاب اشتباه، نظم و هماهنگی فضا را از بین خواهد برد.

میزان نور فضای مورد نظر

قبل از انتخاب و خرید لوستر باید بررسی کنید مکان مورد نظر شما چه مقداری نور می‌ خواهد تا بتوانید مدل مناسب خود را خریداری کنید. در صورت انتخاب نادرست فضای شما تاریک و یا بیش از حد نورانی خواهد شد.

لوستر متناسب با سبک و دکور خانه

هنگام انتخاب و خرید لوستر سبک دکوراسیون ‌تان را در نظر بگیرید توجه کنید که چه مدل لوستری با دکوراسیون شما هماهنگی دارد. انتخاب یک لوستر سنتی در محیطی مدرن اشتباه بزرگی است. همچنین دقت کنید رنگ لوستر با طراحی داخلی فضایتان متناسب باشد.

سقف بلند یا کوتاه

قبل از انتخاب و خرید لوستر به سقف منزلتان هم دقت کنید که آیا اتاق ها کوتاه است یا بلند. توجه به این موضوع باعث می‌ شود که در صورت بلند بودن سقف مکان مورد نظر به سراغ لوسترهای بزرگتر و چند شاخه و ریسه‌ ای از جمله انتخاب‌ های این نوع سقف ها است. اما اگر سقف خانه کوتاه باشد، چنین لوسترهایی هم نمای نامناسبی پیدا می‌ کنند و هم برای افراد قدبلند مشکلاتی به وجود می‌ آورند بنابراین لوسترهای سقفی یعنی همان لوسترهایی که به سقف می‌ چسبند و بلندی یا شاخه‌ های متعدد ندارد بهترین گزینه برای سقف‌ های کوتاه هستند.

درباره تاثیر لوستر در دکوراسیون
بیشتر بخوانید

خرید لوستر

جنس لوستر

یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید لوستر، جنس آن است. لوسترها از انواع مختلفی مثل برنج، فلز، کریستال و آهن و یا تلفیقی از آن ها تولید و در بازار عرضه میشود. معمولا جنس لوستر با سبک کلی لوستر ارتباط دارد، بنابراین باید به این فکر کنید که جنس و رنگ لوستر چگونه با نوع مبلمان و پرده و … منزلتان می تواند هماهنگی پیدا کند.

انتخاب لامپ مناسب

انتخاب و خرید رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی تاثیرگذار است. حتما از لامپ های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا جلوه دکوراسیون منزلتان به چشم بخورد.

قیمت مورد نظرتان برای خرید لوستر

یکی از مهم‌ ترین عامل که می‌ تواند به آسان‌ تر شدن انتخاب و خرید لوستر کمک کند، دانستن بازه قیمت است. تعیین بازه‌ ای مناسب از قیمت و در نظر گرفتن بودجه‌ ای که در جیب دارید به شما کمک می‌ کند تا انتخاب‌ های خود را محدود کنید و از سردرگمی و گیج شدن دور شوید. قیمت لوسترها در بازار بسیار متنوع است و در هر بازه قیمتی می‌ توانید انتخاب‌ های متفاوتی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!