طریقه نصب ریموت روی لوستر

لوستر-ریموت-دار

طریقه نصب ریموت روی لوستر

در بحث ریموت کنترل لوستر قطعا با دو اصطلاح ریموت کنترل دو یا سه کاناله رو به رو میشویم. در ابتدا نگاهی به ترانس ریموت کنترل بیاندازید. از قسمت بیرونی ترانس چند عدد سیم رنگی (دو عدد سیم سیاه رنگ، یک عدد سیم قرمز و چند سیم دیگر) بیرون آمده اند.

ریموت کنترل وسیله ای است که توسط آن می توان لوستر را روشن یا خاموش کرد و یا حالت های نوردهی آن را تنظیم کرد. ریموت دارای یک گیرنده و فرستنده است که گیرنده روی لوستر نصب شده و فرستنده همان دسته کنترل است. اگر به سیم های روی ریموت دقت کنید سیم قرمز ورودی فاز ترانس است و دو سیم دیگر از داخل محفظه به هم وصل هستند و یکی از آنها به عنوان ورودی نول و دیگری به عنوان خروجی نول عمل می کنند. پس برای اتصال برق ترانس یا همان سوییچر ریموت کنترل، باید سیم فاز سقف را به سیم قرمز و سیم نول سقف را به یکی از دو سیم مشکی وصل کنیم (تفاوتی ندارن به کدام یک وصل کنیم).

سیم های طرف دیگر ریموت: این سیم ها با رنگ های مختلفی طر احی شده اند که همان خروجی برق ترانس می باشند و نسبت به تعداد سیم ها، روی دسته کنترل نیز کلید وجود خواهد داشت مثلا اگر دارای 2 عدد سیم باشد روی دسته کنترل دو کلید با حروف A و B خواهیم داشت.

ویژگی ریموت کنترل

  • مناسب جهت خاموش و روشن نمودن انواع وسایل برقی 220 ولتی مانند لامپ ها و لوسترها
  • دارای چهار خروجی مجزا 1000واتی
  • دارای شش کلید جهت کنترل مجزای تک تک کانال ها + کنترل همه کانال ها با هم ودر بعضی مدل ها حالت SLEEP TIMER
  • بدون نیاز به آداپتور
انواع بادروم لامپ
بیشتر بخوانید

 

لوستر ریموت دار

طریقه نصب ریموت روی لوستر

سیم کشی ریموت کنترل

اگر در جایی که می خواهید این ریموت را نصب کنید مکان کمی دارید و نمی توانید از ترمینال استفاده نمائید . برای اتصال سیمها به یکدیگر می توانید از چسب برق استفاده نمائید که جای کمتری میگیرد و شما به آسانی می تواند در محفظه کوچک آن را جا دهید.

ریموت کنترل روشنایی 6کاناله نیز در بازار وجود دارد که شما می توانید در ویدئو های آموزشی یعدی سایت الکتریکی آنلاین دنبال نمایید و یاد بگیرید.مدار ریموت کنترل چهار کاناله باید شامل 4 رله باشد تا شما مطمئن شوید دارای 4 کانال مجزا است و می توانید برای روشن کردن 4 رشته روشنایی استفاده کنید.

حالا این رشته های برق میتواند ریسه باشد تعدادی از لامپ های لوستر یا چراغ های سقفی گالری فرش و… باشد.

وصل-ریموت-بر-روی-لوستر

نصب ریموت کنترل روی لوستر های LED و SMD

بر روی لوستر های ال. ای. دی و اس. ام. دی چند عدد لامپ قرار میگیرد. البته نصب ریموت کنترل نیز به نوع همین لامپ ها وابسته است. تصور کنید که شما می خواهید ریموت کنترل را بر روی یک لوستر با دو نوع لامپ ال. ای. دی و همچنین لامپ های شمعی دارای سرپیچ متصل نمایید. در این قسمت شما با دو نوع لامپ رو به رو هستید، باید ریموت کنترل شما دو کاناله باشد. در حالتی دیگر اگر بر روی لوستر شما سه نوع لامپ ال. ای. دی، سوزنی و لامپ شمعی سرپیچ دار قرار می گیرد، بنابراین ریموت دو کاناله مناسب نیست، بلکه ریموتتان باید از نوع 3 کاناله انتخاب شود. لامپ

جنس لوستر
بیشتر بخوانید

برای اینکه بتوانیم یک لوستر را روشن کنیم به دو عدد سیم فاز و سیم نول نیاز داریم هر دو عدد این سیم ها برای روشن شدن لوستر باید اتصال داشته باشند. سیم فاز برای قطع و وصل کردن جریان برق مورد نیاز می باشد. ریموت کنترل صرفا برای راحتی در خاموش و روشن کردن لوستر است. در واقع با استفاده از ریموت کنترل دیگر لازم نیست مسافتی را برای زدن کلید لوستر طی کنیم. البته لازم به ذکر است بدانید سیم نول در داخل لوستر همیشه متصل است و هیچ گونه ارتباطی با سایر عمل های ریموت دار ندارد. بنابراین بسته به نوع لامپ هایی که بر روی لوستر قرار خواهند گرفت، تعداد کانال های ریموت کنترل نیز، تغییر می کند. به عنوان مثال وجود دو نوع لامپ ال. ای. دی و شمعی بر روی لوستر دال بر استفاده از ریموت دو کاناله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!