انواع لوسترهای برنزی

انواع لوستر برنزی

لوستر های برنزی

لوسترها به عنوان از جمله شیک ترین و خاص ترین لوازم دکوراسیون داخلی شناخته می شوند که هر شخصی می تواند با خرید یک لوستر به دکوراسیون داخلی خودش اضافه کند و از ظاهر شیک و زیبای آن لذت ببرد ، لوستر به دلیل پخش نوری بالا خیلی به چشم می آید و می تواند فضای خانه را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد ، لوستر ها در بخش های مختلف منزل شما مانند آشپزخانه ، نشیمن ، پذیرایی و اتاق خواب کاربرد دارند.

برای خرید لوستر بهتر است مستقیما به سمت اولین لوستری که می بینید نروید. ابتدا بهتر است مزایا و معایب انواع لوستر ها را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا لوستر جز کالاهای لوکس و گران قیمت است و نمی‌توان به زودی اقدام به تعویض آن کرد. در نتیجه باید بهترین انتخاب را در خرید لوستر داشته باشید.

کاربرد لوستر برنزی

لوستر ها انوع مختلفی از نظر  ظاهر ، جنس و کارایی لوستر، دارند. لوستر ها از نظر جنس به چند دسته طبقه بندی می شوند که شامل لوسترهای چوبی، کریستالی، برنزی ، آلومینیومی و …  هستند.

لوسترهای برنزی جزو لوسترهای گران قیمت بحساب می آیند. زیرا فلز برنز استفاده شده در آنها جزو فلزهای گران قیمت است. منظور از فلز برنز همان برنج است.زیرا برنز ترکیبی از آلیاژ مس و قلع است و ارزان تر است. برنج بعد از طلا، نقره و پلاتین جلوه بیشتری نسبت به دیگر فلزها دارد.

این لوستر ها بسیار شیک و لوکس هستند و فضای منزل را بسیار پر شکوه و اشرافی نشان می دهند و به دلیل استفاده از فلز برنج مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ و اکسید شدن دارند. لوسترهای برنزی جزو پر طرفدار ترین لوستر ها بشمار می آیند زیرا کیفیت و استحکام بالایی دارند.

لوستر کریستالی
بیشتر بخوانید

 

لوستر برنزی

قسمت های لوستر برنزی

لوسترهای برنزی از دو بخش بدنه و پایه اصلی و آویزهای لوستر تشکیل شده اند. در لوستر های برنزی بدنه و پایه اصلی از جنس برنز است و آویزها می‌تواند از جنس شیشه، کریستال و سرامیک باشد. لوسترهای برنزی در شاخه های خود دارای حباب یا لاله است.

انواع لوستر برنزی

لوسترهای برنزی در دو نوع دیواری و سقفی موجود هستند .

لوستر های برنزی دیواری

بسیار پرطرفدار هستند و حالت لوستر جانبی دارند و کل فضا را روشن نمی کند بلکه در منطقه ای خاص نور را متمرکز می کند و همین امر سبب جلوه زیبا و رویایی در فضا می شود. لوستر های برنزی دیواری بیشتر برای دیوار بالای مبل ها در نشیمن و بالای تخت در اتاق خواب ها به عنوان چراغ خواب و یا چراغ برای مطالعه و در سرویس بهداشتی استفاده می شوند

لوستر های برنزی سقفی

 این لوستر ها مناسب سقف های کوتاه هستند زیرا برای نورپردازی فضای زیادی را اشغال نمی کنند . از لوستر های سقفی می‌توان در بیشتر مکان ها مانند سالن پذیرایی، اتاق و آشپزخانه ها  استفاده کرد .

لوستر برنزی

ویژگی لوستر های برنزی

  • لوستر های برنزی بیشتر در سبک های کلاسیک کاربرد دارد.
  • لوسترهای برنزی ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ بدهد و جلوه و جلای اولیه را نداشته باشد اما با آبکاری دوباره بدنه آنها به حالت اولیه خود باز می گردند.
  •  آبکاری لوستر های برنزی می‌ تواند در چند رنگ متفاوت انجام شود به طور مثال آبکاری کروم ،طلایی ، آنتیک.
  • اکثر لوسترهای برنزی زنجیری قابل تنظیم دارد به طوری که با استفاده از زنجیره‌ای آن می‌توان لوستر برنزی را در ارتفاع های متفاوتی نصب کرد.
  • رنگ بدن لوسترهای برنزی یکدست و یکنواخت است پس هنگام نصب لوستر دقت کنید که برای آن ردی نمانده باشد.
  • در لوسترهای برنزی شعله و شاخه های لوستر باعث جلوه دادن به لوستر برنزی می‌ شود.
  • لوستر های برنزی حداکثر تا ۲۴ شاخه آن ساخته می‌شود در نتیجه در مکان های خیلی بزرگ نمی‌ شود از لوسترهای برنزی استفاده کرد.
  • لوسترهای برنزی به رنگ خود یعنی زرد و طلایی ساخته می شوند.
لوستر جدید
بیشتر بخوانید

انواع لوستر برنزی از نظر آبکاری

لوستر های برنزی به مرور زمان تغییر رنگ می دهند و بسیاری از افراد به مرور زمان از تغییر رنگی که در لوسترهایشان اتفاق می افتد، ناراحت می شوند. چرا که دیگر لوستر آن ها جلوه اولیه را نداشته و به نوعی کهنه و قدیمی دیده می شوند. لوسترهای برنزی از یک بدنه اصلی تشکیل شده اند در همان اوایل ساخت آبکاری روی آن انجام شده است. این آبکاری می تواند در رنگ های مختلفی باشد. بعد از مدتی این امکان وجود دارد که با تغییر رنگ و سیاه شدن تدریجی لوستر برای آبکاری مجدد اقدام کرد. این آبکاری ها در رنگ های متنوعی در بازار موجود است.

آبـکاری کروم (نقره ای)

آبکـاری نقره ای که اصطلاحا به آن آبکاری کروم گفته می شود و در آن لوستر همان طور که از نامش پیداست به رنگ نقره ای در می آید‌.

آبکاری طلایی

به رنگ طلایی و به سه شکل آب زرد‌، آبکاری طلایی فورتیک و آب‌ طلای ۲۴ عیار انجام می شود.

آبکاری آنتیک

ابکاری آنتیک در بین تمام آبکاری ها جزو جذاب ترین نوع آبکاری ها  است.  زیرا دارای تم طلایی و به‌ صورت کهنه کاری شده می نماید و لوستر را شبیه وسایل آنتیک و قدیمی نشان می دهد.

نکات مهم درتمیز کردن لوستر های برنزی

لوستر های برنزی را می توان پولیش کرد. برای این کار احتیاج به دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی لیمو دارید. با این ترکیب یک خمیر نرم بدست می آید.خمیر را با پارچه پولیش روی قسمت های برنزی لوستر بمالید. البته بهتر است خمیر را بصورت حرکات دورانی به لوستر بمالید تا تاثیر بهتری داشته باشد.بیست تا سی دقیقه منتظر بمانید تا لوستر درخشنده تر از قبل شود.

لوستر سقفی کلاسیک
بیشتر بخوانید

در لوسترهای برنزی نباید از مواد شوینده از قبیل الکل مایع ظرفشویی جلا دهنده استفاده کرد زیرا باعث از بین رفتن جلای آن می‌ شود و به مرور باعث کدر شدن لوستر شما می شود . همچنین نباید از پارچه های زبر استفاده کرد، بهتر است هفته یک بار اقدام  به تمیز کردن لوستر های خود بکنید تا گرد و غبار به لوستر های برنزی نچسبد و بتوانید به راحتی با یک دستمال که مرطوب کرده اید گرد و غبار را پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!