انتخاب لوستر متناسب با سبک خانه

جهت ثبت سفاش تماس بگیرید

انتخاب لوستر متناسب با سبک خانه

برای انتخاب لوستر خوب و مناسب برای اتاق نشیمن خود، باید به تمام جزئیات آن توجه کنید. نورپردازی منزل یکی از مهمترین و حیاتی ترین عوامل در خانه است که نقش مهمی در دکوراسیون و طراحی داخلی دارد. میزان روشنایی، مقدار نور طبیعی خانه، فضای مناسب و درجه اول برای این انتخاب، از اصول فنی، مهم و اساسی برای انتخاب منبع نور مناسب خانه است. در ادامه می خواهیم درباره لوستر متناسب با سبک خانه برایتان توضیح دهیم.

از لوسترهای کلاسیک و چراغ های سقفی عمدتا به عنوان منابع نور در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. دیوارکوب ها و همچنین لامپ ها و چراغ های کوچک به جای منابع نوری محدود و جمع و جور می توانند در صورت لزوم روشنایی منزل شما را کامل کنند. در فضاهای خاص مانند راهرو، اتاق خواب، آشپزخانه و … می توان از مدل های مختلفی استفاده کرد. هنگام تصمیم گیری در مورد لوستر مناسب، حتماً میزان انرژی مصرفی خود را در نظر بگیرید. برای طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان منبع نور می توان از لوسترهای کلاسیک و چراغ های مختلف سقفی استفاده کرد. اما دیوارکوب ها و دیگر چراغ های جمع و جور، نور محدودی را در فضای شما تأمین می کنند.

انتخاب-لوستر-متناسب-با-سبک-خانه

توجه به نورپردازی

اگر نورپردازی اشتباهی را برای خانه خود انتخاب کرده اید، ممکن است. تمام هنر طراحی معماری و تزئینی را که در طراحی خانه شما استفاده شده زیر سوال ببرید. در نتیجه این کار شما باعث می شود تا زیبایی منزل شما به چشم نیاید و مشاهده نشود. به همین دلیل، در انتخاب لوستر مورد نظر خود باید بسیار محتاط باشید. شما ممکن است چندین میلیون تومان برای اجزای دیگر خانه خود مانند کابینت، رنگ آمیزی دیوار یا کاغذ دیواری یا موارد دیگر هزینه کرده باشید، اما با انتخاب منبع نور اشتباه، تمام این زیبایی ها و هزینه ها هدر می رود. بنابراین خرید لوستر و انتخاب یک منبع نور مناسب بسیار اهمیت دارد.

چگونه لوستر سنگین را روی دیوار گچی نصب کنیم؟
بیشتر بخوانید

انتخاب منبع نور مناسب برای خانه مانند این است که یک اثر هنری خاص برای خانه خود ایجاد کنید. با انتخاب صحیح و دقیق می توانید زیبایی خانه خود را چند برابر کنید. نور داخلی اگر بد باشد، دکوراسیون منزل شما خوب به نظر نمی رسد و حتی ممکن است ظاهری زشت هم داشته باشد.

نکات مهم برای انتخاب لوستر مناسب

  • هنگام انتخاب لوسترهای سقفی باید به این نکته توجه داشته باشید که این لوسترها منبع اصلی نور هستند و بنابراین باید نور بیشتری به خانه شما بدهند.
  • منابع نور کم و جمع و جورتری باید برای تأمین نور قسمت های خاصی از خانه انتخاب شوند. مثل روشن کردن قسمت مشخصی از منزل، نوردهی به یکی از دیوار ها و تابلو های نقاشی منزل و … .
  • برای روشنایی عناصر تزئینی بهتر است از نور غیر مستقیم استفاده کنید و نور مستقیم به این قسمت ها تابانده نشود.
  • شما می توانید لامپ های قدیمی را با لامپ های LED جایگزین کنید. در این صورت در مصرف انرژی و برق صرفه جویی کرده و زیبایی خانه خود را دوچندان می کنید.
  •  از آباژورهای کوچک برای قسمتهای محدود و کوچک خانه استفاده کنید. این دستگاه ها برای این قسمت از خانه بسیار مناسب و ایده آل هستند. البته حتما توجه داشته باشید که خرید آباژور منزل شما از یک شرکت معتبر انجام شود.

لوستر هماهنگ با سایر وسایل خانه

لوستر متناسب با سبک خانه: همیشه دقت داشته باشید. که رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. وزن لوستر از نکات مهم است که با توجه شود. لوستر مناسب و استاندارد نباید بیش از حد سنگین باشد. سنگین بودن بیش از حد لوستر خطرات خودش را دارد.

لوستر چوبی چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

لوستر-متناسب-با-سبک-خانه

همچنین علاوه بر مدلی که در زمان انتخاب لوسترباید در نظر بگیرید، سایز لوستر است و اینکه چند شاخه باشد و چه وسعتی از سقف را هم در برگیرد. ارتفاع سقف، فضای کلی نشیمن شما و اینکه جای چند لوستر بر روی سقف درنظر گرفته شده است. هم در اندازه لوستر اهمیت دارد. لوستر بزرگ برای خانه‌ های کوچک اصلا زیبا و مناسب نیست. و باعث كوتاه‌ تر به نظر رسیدن سقف می شود. اگر به دنبال نور بیشتری هستید دلیل نمی‌ شود که از لوستر بزرگ استفاده کنید.

بلکه می‌ توانید از لامپ‌ های قوی‌ تر یا آباژور یا چراغ‌ های دیواری و مهتابی هم برای اضافه کردن نور خانه‌ تان کمک بگیرید. همچنین در خانه‌ هايي كه لامپ‌هاي هالوژن و ديواركوب دارند تامين نور محيط بر عهده آنهاست و لوستر فقط براي زیبا دیده شدن خانه استفاده می شود.

نحوه حمل و نقل لوستر 

در زمان انتخاب لوستر نحوه نصب، باز و بسته کردن و حمل و نقل آن را حتما در نظر بگیرید. مخصوصا اگر مستاجر هستید و مجبورید هر چند سال یک بار محل زندگی‌ تان را تغییر دهید. بهتر است لوستری را انتخاب کنید که ساده باشند و حمل آسانی داشته باشند.

عموما مواردی از دکوراسیون داخلی در انتخاب سبک لوستر مانند نوع درها، پنجره‌ ها و رنگ کاغذ دیواری، پرده، مبل و صندلی و میز و از این دست از اسباب و اثاثیه منزل تاثیر گذار هستند. دقت کنید که در انتخاب سبک و طراحی لوستر، انتخاب شما با تجهیزات روشنایی متصل به دیوارهای خانه، هم‌خوانی داشته باشند. انتخاب لوستر برای مكان‌های مختلف خانه فوت و فن‌هايی دارد که اگر آن ها را رعایت کنید می‌ توانید بهترین انتخاب‌ و سلیقه را داشته باشید.

خرید لوستر راهرو
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!