انتخاب بهترین مدل لوستر برای آشپزخانه

لوستر مناسب اشپزخانه

انتخاب و خرید بهترین مدل لوستر برای آشپزخانه

همان طور که میدانید آشپزخانه قلب هر خانه محسوب می شود و انتخاب نور مناسب برای آشپزخانه بسیار مهم است و سلیقه ی هر بانوی ایرانی است. خرید لوستر آشپزخانه یکی از مهم ترین و زیباترین وسایل تزئینی برای زیبا کردن دکوراسیون داخل خانه محسوب می شود. و ایده مناسب برای یک آشپزخانه کوچک با سقف کوتاه است.

می‌ توان از لوستر ها با حبابی های شفاف و یا مات نیز استفاده کرد. شکل و مدل های لوستر آشپزخانه، به طور معمول، مستطیلی، هندسی (دایره، مربع) است اما برخی تغییرات اصلی در طرح نیز وجود دارد: طرح هایی شبیه تاج، درخت، گل یا شکلی پیچیده تر. بنابراین لوستر آشپزخانه به راحتی فضای بزرگ سقف را پر می کنند و می توانند به نقطه کانونی فضا تبدیل شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای لوسترها، تنوع آن‌ها در رنگ، محل کاربرد و جنس آن‌ هاست. به دلیل تنوع بالای موجود لوستر های آشپزخانه، ما در این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازیم:

فهرست

  1. خرید لوستر آشپزخانه مناسب
  2. خرید انواع لوستر آشپزخانه
  3. لوستر با کابینت هایگلاس
  4. لوستر فانتزی آشپزخانه
  5. لوستر های آویز آشپزخانه
  6. سخن پایانی

خرید لوستر آشپزخانه مناسب

اگر در آشپزخانه کابینت جزیره یا میز ناهارخوری دارید بهتر است که لوستر را بالای آن قرار دهید و یا لوستری خریداری کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد که هنگام مهمانی و غذا خوردن بتوانید ارتفاع آن را برای میز تعویض کنید لازم به ذکر است که لوستر فانتزی

آشپزخانه برای بالای میز و کابینت جزیره بهتر است از نوع آویزی باشد و اگر سبک دکوراسیون مدرنی دارید از لوستر هایی با زرق و برق کمتر و ابعاد کوچک تر استفاده کنید. در زیر به مدل هایی که ممکن است در طراحی مختلف آشپزخانه پیش آید اشاره می کنیم:

آشپزخانه های مرتبط با پذیرایی

یعنی دکوراسیون آشپزخانه با سالن پذیرایی در ارتباط باشد. قطعا برای چنین فضاهایی نیاز به هماهنگی لوستر پذیرایی و لوستر آشپزخانه، کاملا احساس می شود. و چنانچه این امر مهم رعایت نشود، هارمونی فضا به کلی از بین خواهد رفت.

کاربرد انواع لوسترها
بیشتر بخوانید

نورپردازی اشپزخانه

آشپزخانه های با دکوراسیون مستقل

در این طرح، آشپزخانه جدا از پذیرایی و دیگر اتاق ها طراحی و ساخته شده اند. کاملا واضح است که انتخاب دو لوستر مشابه برای این فضا کار کاملا اشتباهی است.

خرید انواع لوستر آشپزخانه

  • لوستر های معلق: این نوع لوستر ها از یک یا چند لامپ سقفی است که به یک سیم، زنجیر یا رشته متصل شده است. که از جنس شیشه، پلاستیک، پارچه و حتی کاغذ ساخته شده اند. انواع مختلف فرم ها و قالب های سبک، این نوع لوسترها را تقریبا جهانی کرده است.
  • لوسترهای سقفی: مناسب آشپزخانه های کوچک با سقف کوتاه است که در شکل و مدل های مختلف مستطیلی، هندسی (دایره، مربع) وجود دارد.
  • لوسترهای کلاسیک: این نوع لوستر ها لوکس هستند و طراحی و ظرافت پیچیده ای دارند.

خرید لوستر آشپزخانه و روی میز ناهار خوری

برای انتخاب لوستر مناسب بالای میز ناهار خوری باید به نکته های زیادی دقت کنید از جمله کوتاهی یا بلندی سقف، اندازه لوستر، سبک دکوراسیون، طول میز ناهار خوری و میزان روشنایی آن توجه کنید. با رعایت همه این استاندارد ها میتوانید یک چراغ آویز مناسب برای بالای میز ناهارخوری خود انتخاب کنی و نور پردازی زیبا بر روی آن ایجاد کنید.

امروزه چراغ های روشنایی در طرح ها و سبک های مختلف در بازار وجود دارند، چراغ های سقفی تک شاخه حال و هوایی ساده و شیک به فضای میز ناهارخوری می دهند، تأثیری مثبت بر دکوراسیون کلی منزل می گذارند و نور مورد نیاز را تأمین می کنند.

اگر دوس دارید فضای میز ناهار خوری خود را مانند دکور رستوران ها و کافه های مجلل نشان دهید از چراغ های سقفی دو تا چهار شاخه استفاده کنید با انتخاب این چراغ ها چیدمان منزل خود را زیباتر کنید و از رسیدن نور کافی به میز ناهار خوری اطمینان حاصل

آباژور چیست ؟
بیشتر بخوانید

کنید.

خرید لوستر آشپزخانه مناسب با رنگ کابینت ها

کابینت‌ ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون آشپزخانه دارند، درواقع جزء اصلی یک آشپزخانه کابینت‌ های آن است. پس باید به رنگ و سبک آن در انتخاب لوستر بسیار دقت کنیم. امروزه بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن به رنگ سفید و یا رنگ‌ های روشن هستند که در این صورت پیشنهاد ما این است که از لوستر آشپزخانه سفید استفاده کنید.

اگر آشپزخانه‌تان سبکی مدرن دارد می‌توانید از لوسترهای چوبی و فانتزی استفاده کنید، اما اگر آشپزخانه شما سبکی کلاسیک و سنتی دارد و از رنگ‌های زیادی در دکور آن استفاده شده است می‌توانید از لوسترهایی با آویزهای کریستال و پر زرق و برق استفاده کنید.

لوستر اشپرخانه

لوستر با کابینت هایگلاس

اگر کابینت های آشپزخانه شما از نوع هایگلاس است بهتر است لوستر را با فاصله از کابینت ها نصب کنید؛ با انجام این کار دیگر به نورهای نقطه ای نیازی نخواهد بود؛ کابینت هایگلاس به راحتی نور را بازتاب می کند و فضا را بزرگتر جلوه می دهد. اگر سبک و مدل

آشپزخانه شما مدرن است بهتر است برای آن به دنبال لوسترهای چوبی یا فلزی ساده باشید. اگر هم سبک سنتی را انتخاب کرده اید از لوسترهای پر نور با آویزهای کریستال استفاده کنید. بهتر است برای لوستر آشپزخانه از مدل هایی خریدتان را انجام دهید که

شاخه ها و لامپ های کمتری داشته باشد و از لوسترهایی با شاخه های زیاد در فضاهای خانوادگی و مهمانی مثل اتاق غذاخوری استفاده کنید.

چنانچه تمایل دارید لوستر آشپزخانه شما نسبت به سایر المان ها، مانند کابینت کمتر در معرض توجه باشد بهتر است. به ترکیب متریال و مصالح لوستر توجه بیشتری داشته باشید.

اگر انتخاب شما برای ترکیب رنگ و نوع لوستر به درستی انجام شده باشد، لوستر شما علاوه بر زیبایی و نورانی، نسبت به بقیه ی عناصر فضا برتری نخواهد داشت. و دید آن ها را کور نخواهد کرد. اگر از کابینت های کلاسیک در آشپزخانه ی خود استفاده کردید

انواع آباژور
بیشتر بخوانید

بهتر است از لوستر آشپزخانه ای با لامپ های ساده تر و بدون کریستال یا با کریستال های کمتر استفاده کنید. تا افراط در زرق و برق فضا را از زیبایی مورد انتظار دور نکند.

در آشپزخانه هایی که از طرح های مختلف برای دکوراسیون و تزیین آن ها استفاده شده باشد، انتخاب مدل لوسترهای تک رنگ با یک ماده اولیه یکی از بهترین گزینه ها است.

لوستر فانتزی آشپزخانه

برای این که طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی شما بسیار خاص و زیبا باشد، ابتدا نور کار را در نظر بگیرید. این نورپردازی را برای جایی در نظر بگیرید که واقعا در آن نقطه به نور احتیاج دارید. سپس نور اکسنت را برای جذابیت دیداری اضافه کنید. و در آخر نور کلی را برای پر کردن نور فضا و اصلاح نور آمبیانس اضافه کنید. هر سه نوع نور را با وسایل نورپردازی و دیمِرهای مناسب ترکیب کنید. و بدین ترتیب، طراحی آشپزخانه زیبایی خواهید داشت. فراموش نکنید که می‌توانید با خرید اینترنتی لوستر ، یک لوستر آشپزخانه برنزی یا لوسترهای فانتزی تهیه کنید و زیبایی دوچندانی به آن ببخشید.

لوستر های آویز آشپزخانه

از لوسترهای بسیار محبوب این روزها برای دکوراسیون آشپزخانه، لوسترهای آویز بلند است. این لوسترها، مناسب فضای آشپزخانه‌های جزیره‌ای است که لوستر دقیقا بالای جزیره یا میز طویل ناهار خوری قرار بگیرد. این لوستر ها معمولا بسیار بلند هستند و تا نزدیکی سطح اپن یا جزیره را پر می‌کنند.

به علاوه، می‌توانید از این لوستر های آویز برای کنج دکوراسیون آشپزخانه نیز استفاده کنید. در چنین شرایطی، بهتر است دیگر از لوستر میانی استفاده نکنید و دکوراسیون آشپزخانه را با هالوژن‌های سراسری نورانی کنید.

سخن پایانی

اگر برای خرید لوستر، به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، توصیه می‌ کنیم حتما به سایت مرکز لوستر مراجعه کنید و از کارشناسان ما کمک بگیرید. ما به شما تعدادی از لوستر های مناسب آشپزخانه و محل مناسب قرار گیری آن ها را معرفی کردیم. اما در نهایت، این شما هستید که باید طبق سلیقه‌ی خود و سبک محیطی که می‌خواهید لوستر را در آن به کار ببرید، چراغ آویز یا لوستر مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود، در صورت عدم پاسخگویی با شماره ی واتساپ 09901020938 با ما در ارتباط باشید.
چطور میتونیم کمکتون کنیم!